محسن هاشمی: ابعاد روحی بیماری کرونا کم تر از خود بیماری نیست

تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت ابعاد روحی، روانی و استرس شهروندان از این بیماری، کمتر از خطر خود بیماری نیست.

کد مطلب: ۱۰۲۶۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
محسن هاشمی: ابعاد روحی بیماری کرونا کم تر از خود بیماری نیست

محسن هاشمی در جلسه علنی روز سه‌شنبه شورای شهر تهران با اشاره به ورود اپیدمی کرونا به کشور گفت: این بیماری متأسفانه به تهدیدی علیه سلامتی عمومی تبدیل شده است. البته ابعاد روحی، روانی و استرس شهروندان از این بیماری، کمتر از خطر خود بیماری نیست و متأسفانه با اطلاع رسانی ناقص و دیرهنگام به افکار عمومی، اعتماد اجتماعی که در حوادث ماه‌های گذشته، آسیب دید، بازهم تضعیف گردید.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری همه توان و امکانات خود را برای تأمین و تضمین سلامت شهروندان بسیج کرده است و انتظار ما از وزارت بهداشت به عنوان متولی موضوع این است که صداقت، سرعت و دقت در اطلاع رسانی را بر هر مصلحتی ترجیح داده و اجازه ندهد، بیش از این شایعات ذهنیت عمومی را آشفته کند.

هاشمی اضافه کرد: سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، شهر سالم و مجموعه خدمات شهری نیز باید هر اقدامی را که مصلحت عمومی ایجاد می‌کند، به عمل آورند و مانع بروز یک سونامی بهداشتی در کشور شوند. همکارانم در شورای شهر تهران، با اطلاع رسانی به موقع و اقدامات ایمنی، در این مسیر پیشگام شده‌اند و امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز بدون مصلحت سنجی نگرانی مردم را مرتفع کنند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه شاهد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اسلامی بودیم، گفت: مطابق با آمارهای اعلام شده، نصاب مشارکت شهروندان تهرانی در این دوره از انتخابات، ۲۵ درصد و حدود نصف انتخابات قبلی مجلس است. طبیعتاً حضور بالاتر شهروندان در انتخابات، متضمن تشکیل مجلسی قوی‌تر و با ارتباط موثرتری می‌شد که به دلایل مختلف متأسفانه شاهد کاهش معنادار مشارکت مردم در کشور و به ویژه در تهران بودیم. البته باید توجه داشت که کاهش مشارکت شهروندان دلایل مختلفی دارد و باید برای بررسی و جبران این معضل همه عوامل را در نظر گرفت، عملکرد قوای سه گانه، شرایط سخت اقتصادی کشور، حوادث آبان‌ماه و دی‌ماه، فرایند تأیید صلاحیت‌ها و فضای غیر رقابتی در این کاهش مؤثر بوده‌اند.

هاشمی افزود: امروز کشور در شرایط دشوار و فشارهای سخت تحریمی و بین المللی قرار گرفته است و همه ما باید برای تقویت قدرت ملی، زمینه افزایش حضور و مشارکت شهروندان را فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار