مجتبی هاشمی:توجه ویژه به فضاهای پرورشی برای توانمندسازی دانش‌آموزان در جهت رونق تولید ملی بسیار مهم است

تهران (پانا) - به استناد اساسنامه کانون‌های فرهنگی و تربیتی، مصوب پانصد و سومین جلسه شورای عالی آموزش‌وپرورش، روز سی‌ام بهمن‌ماه به‌عنوان سالروز تأسیس و هفته اول اسفند به هفته کانون‌های فرهنگی تربیتی نام‌گذاری شده است.

کد مطلب: ۱۰۲۶۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مجتبی هاشمی:توجه ویژه به فضاهای پرورشی برای توانمندسازی دانش‌آموزان در جهت رونق تولید ملی بسیار مهم است

سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران ضمن تبریک هفته کانونها به مدیران، کارشناسان و مربیان شاغل کانون‌ها، در سخنانی بیان کرد: این هفته فرصت بسیار مناسبی است تا توجه و تمرکز همکاران، دانش‌آموزان و اولیاء را به فعالیت‌ها و مأموریت‌های کانون‌ها به‌ منظور بهبود و ارتقاء سطح کیفی خدمات آموزشی و پرورشی و تأکید بر تشویق و ترغیب کارکنان فعال در این حوزه، معطوف داریم.

او، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های کیفی از جمله یک روز شاد در کانون، نمایشگاه دستاوردهای کانون ها در حوزه مهارتی و انجمن ها و برنامه های مناسبتی و... را با هدف جریان‌سازی و آشنا نمودن ادارات، نهادها، مردم با فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی در سطح منطقه و مدارس را خواستار شد و به برگزاری جشنواره دستاوردهای کانون ها در مناطق تأکید کرد.

هاشمی تشریح برنامه‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی در شورای آموزش‌وپرورش شهرستان و شورای معاونین ادارات مناطق و اخذ مصوبات لازم در راستای توسعه، تجهیز و تقویت فعالیت‌های مربوطه و تجلیل از پیشکسوتان و مربیان فعال کانون‌های فرهنگی تربیتی با حضور مسئولین و مستند سازی و اطلاع رسانی فعالیت ها با هدف فرهنگ سازی را از جمله دیگر برنامه های مهم این هفته بیان کرد.

این مقام مسئول توجه ویژه به فضاهای پرورشی و داشتن برنامه و پشتیبانی لازم را از راه‌کارهای توانمندسازی دانش‌آموزان و اولیاء در خصوص مهارت‌های زندگی و رونق تولید ملی دانست و بر نقش سازنده این مراکز در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

18 کانون فرهنگی و تربیتی در 16 شهرستان استان تهران فعالیت می‌کنند که با توجه به جمعیت حدود 1میلیون نفری دانش‌آموز استان سرانه فضا از میانگین کشوری پایین‌تر است که ضرورت دارد مسئولین ارگان‌های مختلف و خیرین تربیتی نسبت به توسعه کمی و کیفی کانون‌ها نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار