بدترین روز بازارهای اروپایی همزمان با گسترش ویروس کرونا

تهران (پانا) - بازارهای سهام اروپایی با بزرگترین رکود خود از سال ۲۰۱۶ تا به امروز روبرو شدند.

کد مطلب: ۱۰۲۶۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
بدترین روز بازارهای اروپایی همزمان با گسترش ویروس کرونا

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز با افزایش شمار مبتلایان و کشته شدگان ویروس کرونا در ایتالیا، کره‌ جنوبی، ژاپن و ایران ثبات بازار طلا و امنیت بازارهای سهام با عدم اطمینان و آشفتگی بسیاری روبرو شده است.

بازار سهام شهر میلان پس از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا با رکود ۴/۵ درصدی مواجه شد و بخشی از مجتمع‌های صنعتی شمال ایتالیا نیز تعطیل شدند.

بازار سهام در فرانکفورت و پاریس نیز بیش از ۳/۵ درصد سقوط کرد و همچنین بازار سهام لندن موسوم به (FTSE) رکودی ۳/۳ درصدی داشت که تنها در چند ساعت موجب کاهش حداقل ۴۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار سهام منطقه‌ای شد.

عملکرد ده ساله خزانه داری آمریکا نیز برای اولین بار از سال ۲۰۱۶، ۱/۴ درصد کاهش یافت. عملکرد خزانه داری آلمان هم با رشدی منفی برابر با ۰/۴۷۵- درصدی مواجه شد که کمترین میزان طی چهار ماه اخیر بوده است.

در آسیا نیز وقتی تعداد مبتلایان به کرونا به ۷۶۳ نفر رسید و مرگ و میرهای ناشی از آن به هفت نفر افزایش یافت، بازار سهام کره جنوبی موسوم به (KOSPI) پس از اعلام هشدار عمومی از سوی دولت به میزان ۳/۹ درصد کاهش یافت.

طبق گزارش رویترز این ویروس در حال حاضر ۲۵۹۲ نفر را در چین کشته و ۷۷۱۵۰ نفر را مبتلا کرده است. این ویروس در ۲۸ کشور دیگر شیوع یافته که شمار تلفات در خارج از چین حدود ۲۰ نفر بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار