توضیح عضو شورای شهر درباره برون سپاری وصول مطالبات شهرداری تهران

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران جزئیات مصوبه شورا را درباره برون سپاری وصول مطالبات شهرداری از طریق کارگزاری‌ها را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
توضیح عضو شورای شهر درباره برون سپاری وصول مطالبات شهرداری تهران

حسن رسولی در گفت‌وگو با پانا درباره مصوبه جدید شورای شهر تهران در زمینه وصول مطالبات در پاسخ به اینکه آیا این مصوبه دست شهرداری را برای واگذاری وصول مطالبات به کارگزاری‌ها باز می‌گذارد، گفت: وصول مطالبات یکی از مراحل مهم فرایند مدیریت مالی همه دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری تهران است. شهرداری نیز حسب وظایف قانونی خود از مودیان گوناگون به دریافت انواع عوارض، بهای خدمات و اخذ جرایم در برخی موارد اقدام می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مصادیق دریافت عوارض نیز روشن است و هم در قانون شهرداری و هم در سایر قوانین بالادستی مساله‌ای که باعث شد این طرح و لایحه در شورا مطرح و به تصویب برسد عبارت بود از فاصله قابل توجه بین اعداد و ارقام ثبت شده دفتری مطالبات شهرداری تهران با ارقام دریافتی ثبت شده در دفاتر شهرداری که این مصوبه تصویب شد و اساسا این موضوع با بحث هولوگرام و شرکت‌های کارگزاری متفاوت است.

وی ادامه داد: آنچه که مصوب شد ساز و کاری است که این فاصله را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد چرا که برخی مودیان حقیقی و حقوقی شهرداری یعنی بدهکاران به شهرداری به روش‌ها و راهکارهایی متوسل می‌شوند که نسبت به پرداخت به موقع مطالبات شهرداری استنکاف می‌کنند. بنابراین الزام آنان به پرداخت به موقع مطالبات شهرداری در بسیاری از موارد مستلزم تامین و خرید خدمات حقوقی است و شهرداری در اینگونه موارد در شرایطی که مازاد بر ظرفیت خود نیاز به خرید خدمت از بیرون داشته باشد وفق این مصوبه مجاز شد تا در اینگونه موارد وصول مطالبات از خدمات بخش خصوصی همانند سازمان تامین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی و سایر سازمان‌هایی که با مودیان پرشمار سر و کار دارند از این ظرفیت استفاده کنند.

این عضو شورای شهر تهران: با مناقصه‌ای که انجام می‌شود شرکت‌های دارای صلاحیت شناسایی می‌شوند و بر اساس این مصوبه که به عنوان یک راه حل کمکی و تکمیلی است علاوه بر اقدامات منتهی به وصول مطالبات شهرداری که رأسا انجام می‌دهد از طریق خرید خدمات از بیرون نیز وفق این مصوبه، شهرداری موظف شد تلاش کند تا نهایتا فاصله بین مطالبات اسمی و مطالبات دریافت شده و واریز شده به خزانه شهرداری را کوتاه‌تر کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار