مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: لزوم ارتقاء جایگاه فیلمهای آموزشی و تربیتی در سطح استان

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان هنر را یکی ازکارآمدترین ابزار و روش‌های تربیت در آموزش و پرورش دانست و بر ارتقاء و بهره گیری از توانایی های بالقوه موجود در آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: لزوم ارتقاء جایگاه فیلمهای آموزشی و تربیتی در سطح استان

حمیدرضا رخشانی در جلسه هم اندیشی برگزاری چهل ونهمین جشنواره بین المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد که در محل دفتر مدیرکل برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره بین المللی فیلمهای آموزشی، تربیتی بعنوان نخستین جشنواره فیلم در ایران از جمله اهداف اصلی آن تحت پوشش قراردادن همه دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی و جذب مخاطب بیشتر، شاداب نمودن فضاهای آموزشی، افزایش انگیزه و خودباوری در نسل نوجوان و جوان است.
او ادامه داد: تولیدات این جشنواره را متناسب با اهداف سند تحول بنیادین دانست و برنامه درسی ملی، با رویکرد کتب درسی وعلمی، آموزشی و تربیتی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: هنر را می‌توان یکی ازکارآمدترین ابزاروروش‌های تربیت دانش آموزان به شمارآورد که نتایج آن درابعاد گوناگون، به‌ویژه درپرورش خلاقیت و شکوفایی استعدادهای آنها در زمینه های علمی، فرهنگی و هنری است.

او افزود: در این راستا مربیان و معلمان با ارائه برنامه های متنوع وجذاب هنری به خوبی می توانند دانش آموزان را در مسیر صحیح و مطلوب هدایت نمایند.

رخشانی خاطرنشان کرد: با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف آثار، دعوت ازکارشناسان، صاحب نظران وهنرمندان برجسته استان، معاونین پرورشی و دانش آموزان علاقمند جهت شرکت در جلسات نقد وبررسی فیلمها مهم وضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان گفت: 80 فیلم چهل و نهمین جشنواره بین المللی رشد از تاریخ 10 اسفند سال جاری به مدت 5 روز در13 منطقه و شهرستان استان به نمایش گذاشته می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار