برگزاری جلسه آموزشی روش های پیشگیری از کرونا ویروس در شهرقدس

شهرقدس (پانا) - جلسه آموزشی روش های پیشگیری از کرونا ویروس تحت نظر شبکه بهداشت شهرقدس با حضور مدیر و معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش و مدیران تمامی مدارس در سالن شهید دهنو شهرقدس برگزار شد .

کد مطلب: ۱۰۲۶۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه آموزشی روش های پیشگیری از کرونا ویروس در شهرقدس

در این جلسه صادق محمدی، مدیر آموزش و پرورش شهرقدس، در سخنانی عنوان کرد: مدیران مدارس باید به آموزش و انتقال این آموخته‌ها در خصوص روش‌‌های پیشگیری از کرونا ویروس، به دانش‌آموزان و اولیای آنان در کنترل این بیماری نقش آفرینی کنند.

او در ادامه اذعان کرد: شما مدیران باید آرامش خود را حفظ کنید و وضعیتی که هم‌اکنون شامل حال ماست را کنترل کنید و توصیه می کنم که به اخبار و اطلاعات نادرست منتشر شده از کانال‌ها و شبکه های غیر رسمی اعتماد نکنید و از نشر و بازگویی این اطلاعات خودداری کنید.

در بخش دیگری از جلسه آموزشی پوریوسفی، کارشناس مسئول بیماری‌های شبکه بهداشت شهرقدس، به ارائه نکات لازم پیرامون روش‌ های پیگیری از بیماری‌های ویروسی به ویژه کرونا ویروس پرداخت.

او در سخنانی ابراز کرد: استرس، ترس و نگرانی از بیماری باعث کاهش سطح ایمنی بدن و ضعف دستگاه ایمنی بدن می‌شود، به همین علت نه باید از این ویروس بیش از اندازه ترس داشته باشیم و نه اینکه در مقابله با آن سهل انگاری کنیم. بلکه لازم است واقع بینانه این مشکلات را شناخته و آن را مرتفع کنیم.

پور یوسفی ادامه داد: بیشتر مراجعین به مراکز درمانی دارای سرماخوردگی‌ها و بیماری آنفلونزاهای معمولی و عادی هستند، ولی در صورت مشاهده موارد مشکوک و حاد به صورت اورژانسی به بیمارستان‌های ویژه کرونا ویروس ارجاع داده می‌شود تا تست ها و مراقبت های لازم به عمل آید.

او خاطرنشان کرد: تا به این لحظه مورد مثبتی از ابتلا به کرونا ویروس در شهرقدس مشاهده نکرده‌ایم و مهمترین روش پیشگیری از این ویروس شستن مستمر و مکرر دست‌ها با آب و صابون به مدت بیست الی سی ثانیه است.

کارشناس مسئول بیماری‌های شبکه بهداشت شهرقدس افزود: استفاده از ماسک فقط برای کسانی که علائمی از بیماری یا عطسه و سرفه دارند و در مکان های عمومی و شلوغ و یا کسانی که با این بیماری در ارتباط هستند ضروری است.

سپس پرویزی، کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت شهرقدس نیز در سخنانی به بحث و بررسی روش گندزدایی و ضد عفونی مکان‌های عمومی و مدارس پرداخت و بیان کرد: وضعیت و بحران کنونی، فرصتی مغتنم برای فرهنگ‌سازی و آموزش روش های حفظ بهداشت و ارتقاء سلامتی در جامعه است.

او گفت: آسان‌ترین و در دسترس‌ترین ماده ضدعفونی‌کننده برای سطوح غیر فلزی، آب‌ژاوال و یا همان وایتکس است که با نسبت یک به ۹۹ می‌توان از آن برای ضدعفونی کردن استفاده کرد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت شهرقدس بیان کرد: جهت گندزدایی و ضد عفونی سطوح فلزی و دستگیره درها به استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده بر پایه الکل موجود در بازار توصیه می‌شود.

خبرنگار: آرین کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار