میزان مشارکت انتخابات در استان بوشهر ۴۷ درصد بوده است

بوشهر(پانا)_دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت:میزان مشارکت مردم در 4 حوزه انتخابیه استان بوشهر ۴۷ درصد بوده است.

کد مطلب: ۱۰۲۶۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
میزان مشارکت انتخابات در استان بوشهر ۴۷ درصد بوده است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، خسرو دهقانی اظهار داشت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ با رای‌گیری در ۷۲۰ شعبه اخذ رای در استان بوشهر برگزار شد.
دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر اظهار کرد: در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر در مجموع ۷۸۳ هزار و۳۳۳ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه ۹۸ بودند که در مجموع چهار حوزه انتخابیه ۳۶۵ هزار و ۵۳۴ نفز در انتخابات شرکت نمودند که نشان می دهد میزان مشارکت در استان بوشهر حدود ۴۷ درصد بوده است.
دهقانی افزود: در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم عبدالکریم جمیری با کسب ۲۹۲۶۰ بالاترین رای ،را کسب کرد. در این حوزه از مجموع ۲۹۴ هزار و۲۷۳ نفر واجدین شرایط اخذ رای ۱۰۷۰۳۴ نفر در انتخابات شرکت کردند که میزان مشارکت در این حوزه ۳۶ درصد بوده است. در این حوزه میزان مشارکت شهرستان بوشهر ۳۳درصد، شهرستان گناوه ۴۱ درصد و شهرستان دیلم ۵۲ درصد بوده است.
وی بیان کرد: در حوزه انتخابیه دشتستان نیز ابراهیم رضابی با مجموع ۳۶۵۸۱ رای حائز بیشترین آرا شد. از مجموع ‌‌‌۱۶۹ هزارو ۳۲۲ نفر واجدین شرایط در این حوزه ۸۹ هزارو ۹۴۱ نفر شرکت کردندکه میزان مشارکت ۵۳ درصد را نشان می دهد.
دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: در حوزه دشتی و تنگستان غلامحسین کرمی با ۲۹۰۵۷ رای بیشترین رای را حوزه کسب کرد.
دهقانی تصریح کرد: .در این حوزه بالاترین میزان مشارکت در ۴ حوزه انتخابیه رقم خورد. از مجموع ۱۰۷ هزارو ۸۷۱ نفر واجدین شرایط در این حوزه ۷۲ هزارو ۹۶ نفر در انتخابان شرکت نمودند که مشارکت ۶۷ درصدی را نشان می دهد. در این حوزه میزان مشارکت شهرستان دشتی ۶۹ درصد و شهرستان تنگستان ۶۵ درصد بوده است.
وی بیان کرد: در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه موسی احمدی با کسب ۳۸۹۹۸ رای بیشترین آرا را در این حوزه به خود اختصاص داد.در این حوزه از مجموع ۲۱۱ هزار و ۸۶۷ واجدین شرایط ۹۶ هزارو ۴۶۳ نفر در انتخابات شرکت نمودند که نشان می دهد ۴۵ درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت نموده اند. در این حوزه میزان مشارکت شهرستان کنگان ۴۰ درصد، شهرستان دیر ۶۷ درصد، شهرستان جم ۵۲درصد و شهرستان عسلویه ۳۳ درصدبوده است.
وی در پایان اظهار داشت در همه حوزه ها حد نصاب لازم در مرحله اول انتخابات توسط منتخبین کسب شده و انتخابات به مرحله دوم کشیده نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار