کسب رتبه برتر دانش آموزان البرزی در مسابقات کمیکار

کرج (پانا) - دانش آموزان کهکشان از دبیرستان دوره اول فرزانگان ناحیه 4 کرج در مسابقات کمیکار دانشگاه صنعتی امیر کبیر،عنوان تیم برتر ایمنی در ساخت ماشین با نیروی محرکه شیمیایی را کسب کردند.

کد مطلب: ۱۰۲۶۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه برتر دانش آموزان البرزی در مسابقات کمیکار

مسابقات کمیکار یک مسابقه دانشجویی برای دانشجویان رشته مهندسی شیمی است در این مسابقه شرکت‌کنندگان باید خودروهایی بسازند که نیروی پیش‌ رانش آن باید یک ماده شیمیایی باشد، محیط زیست را آلوده نکرده،هیچ گاز یا مایعی را پدید نیاورد و هیچ باتری تجاری در ساخت آنها به کار نرفته باشد.

به استناد بخشنامه نامه وزارت آموزش و پرورش و اداره کل متبوع دانش آموزان مدارس سمپاد در این دوره از مسابقات حضور یافتند که تیم دانش آموزی کهکشان متشکل از (ژینو اقدسی،آلا شریف عسکری،مریم طالبی ،درسا نعمتیان) از دبیرستان دوره اول فرزانگان 4 کرج موفق به کسب رتبه برتر کشوری در ایمنی ساخت ماشین با نیروی محرکه شیمیایی شدند.

شایان ذکر است،این دانش آموزان موفق به ساخت ماشینی شدند که نیرو محرکه و سیستم ترمز آن از طریق واکنش های شیمیایی کنترل می شود و هیچ گونه قطعه الکترونیکی در آن وجود ندارد،مدار این ماشین از اتصال پیل های شیمیایی منیزیم - گرافیت در الکترولیت آب ... است و ایمن ترین ماشینی که تماما اعضا و سیستم آن با محیط زیست سازگار بوده و با وجود وزن ۵۸۰گرم، وزنه ی ۹کیلویی را تا مسافت بیش از ۳۰متر طی می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار