ابلاغ دستورالعمل مقابله با عفونت‌های حاد تنفسی ناشی از کرونا ویروس به مدارس

رشت ( پانا) - ضدعفونی و گندزدایی محل تردد اماکن آموزشی با هماهنگی و نظارت کارشناسان بهداشتی یکی از بندهای مهم دستورالعمل مقابله با عفونت‌های حاد تنفسی ناشی از کرونا ویروس به مدارس است.

کد مطلب: ۱۰۲۶۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ دستورالعمل مقابله با عفونت‌های حاد تنفسی ناشی از کرونا ویروس به مدارس

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، بر اساس این دستورالعمل ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها باید در یک طرح ضربتی و سراسری نسبت به برگزاری دوره آموزشی و توانمندسازی با هدف انتقال مفاهیم اصول بهداشت فردی و توصیه‌های پیشگیرانه بهداشتی در قالب محتواهای آموزشی دیداری و شنیداری به دانش آموزان کارکنان، اقدام کنند.

برخی از بندهای این دستورالعمل به شرح زیر است:

ضدعفونی محل تردد و توقف در اماکن آموزشی با هماهنگی و نظارت کارشناسان بهداشتی. تواتر اجرای برنامه های ضدعفونی و گند زدایی معمول در فصول سرد سال و در هنگام شروع بیماری مورد بازبینی قرار می گیرد.

نسبت به تأمین و توزیع مواد شوینده و صابون مایع کافی و سطل زباله دردار مجهز به کیسه ‌زباله برای کلیه مراکز تابعه اعم از آموزشی و اداری اقدام و در مدارسی که فاقد لوله‌کشی صابون مایع هستند از بطری‌های صابون مایع استفاده شود، استفاده از صابون جامد ممنوع است.

نسبت به تأمین مایع ضدعفونی‌کننده، مانند الکل ۶۰درصد (۶۰ درصد الکل و ۴۰درصد آب) برای ضدعفونی تجهیزات و فضاهای مورداستفاده عمومی مانند وسایل عمومی آزمایشگاهی، ورزشی، موس و کیبورد کامپیوتر، دستگیره درها و فضاهای عمومی اقدام و سرویس‌های بهداشتی ابتدای صبح و بعد از هر زنگ تفریح شستشو و ضدعفونی شود.

از توزیع مواد غذایی پخته ‌شده، ساندویچ‌های دست‌ساز در مدرسه خودداری شود و بیشتر بر، آوردن لقمه سالم از منزل تأکید شود.

اطلاع‌ رسانی به والدین صورت گیرد تا فرزندان از وسایل شخصی خود از قبیل لیوان، دستمال‌کاغذی و نوشت‌افزار شخصی استفاده کنند.

دانش‌آموزانی که دارای علائم اولیه سرماخوردگی و آنفولانزا (با علائم سرفه، گلودرد وتب) هستند به‌ویژه دارای سابقه بیماری مزمن قلبی، ریوی و نقص ایمنی نیز هستند شناسایی و از آن‌ها خواسته شود که در مدرسه حضور نیابند.

بهتر است آموزش به دانش آموزان، به‌صورت عملی و میدانی صورت گیرد و شستن صحیح دست با یادگیری مشاهده‌ و تمرین عملی به دانش آموزان آموزش داده شود.(شست و شوی دست ها حداقل به مدت 20 ثانیه و تمامی قسمت های دست شامل: انگشتان خصوصاً انگشت شست، کف و مچ دست شسته شود.)

نسبت به آموزش مستخدمین، سرایداران و رانندگان سرویس‌های ایاب و ذهاب مدارس در راستای رعایت امور بهداشتی تاکید شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار