معاون سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با پانا

محدودیتی برای پذیرش« معتادان» در« مراکز مراقبتی و کاهش آسیب» وجود ندارد

تهران (پانا) - معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی اعلام کرد که محدودیتی برای پذیرش معتادان در مراکز مراقبتی، کاهش آسیب و شلترهای تحت پوشش سازمان بهزیستی وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۰۲۵۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
محدودیتی برای پذیرش« معتادان» در« مراکز مراقبتی و کاهش آسیب» وجود ندارد

مجید رضازاده در گفت‌وگو با پانا درباره مشکلات پذیرش معتادان مراجعه کننده به مراکز سازمان بهزیستی اظهار کرد: هر ساله همزمان با برودت هوا به تمام مراکز مراقبتی بهزیستی ابلاغ می‌شود که همه معتادان مراجعه کننده را پذیرش کنند و اکنون نیز مراکز استان تهران فعال هستند و محدودیتی برای پذیرش معتادان بی‌خانمان در مراکز وجود ندارد.

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی تاکید کرد: هم‌اکنون ۲۲ مرکز کاهش آسیب در استان تهران فعال است که ۱۲ مورد از این مراکز شلتر (سرپناه شبانه) هستند و ظرفیت برای پذیرش معتادان بی‌خانمان وجود دارد.

وی تاکید کرد: باید برای افرادی که نمی‌خواهند اعتیاد را ترک کنند نیز حمایت‌های لازم را ایجاد کنیم تا آنها احساس بی‌پناهی نکنند چون معتقدم نباید این افراد را به زور و اجبار درمان کنیم که آنها درمان هم نخواهند شد و تاثیر نمی‌پذیرند.

رضازاده تصریح کرد: از نظر ما بین فردی که مصرف کننده است و فردی که نمی‌خواهد مصرف کننده باشد تفاوتی وجود ندارد و هر دوی آنها باید پناه داشته باشند و بهزیستی باید پناه آنها باشند چون اگر این افراد احساس کنند که پناه آنها نیستیم درمانشان کامل نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار