برنامه‌های گروهی دانشجویی تا اطلاع ثانوی لغو شدند

تهران (پانا) - معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با هدف جلوگیری از شیوع ویروس جدید کرونا(کووید ۱۹) در بین دانشگاهیان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، کلیه برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از جمله مسابقات و المپیادهای ورزشی، همایش‌ها و نشست‌های نهادهای دانشجویی، کلیه اردوهای زیارتی، سیاحتی، راهیان نور و جهادی و همه فعالیت‌هایی را که نیاز به مشارکت جمعی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است را تا اطلاع ثانوی لغو کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۵۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های گروهی دانشجویی تا اطلاع ثانوی لغو شدند

به گزارش وبدا، سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با ابلاغ نامه‌ای به معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تأکید کرد همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور موظفند تمهیدات پیشگیرانه از شیوع و انتقال بیماری در کلیه اماکن فرهنگی و دانشجویی از جمله (سالن غذاخوری دانشجویی، آشپزخانه‌ها، خوابگاه‌ها، نمازخانه‌ها، مساجد، سالن‌های ورزشی، اتاق‌های اساتید، کارکنان و...) به کار گرفته و با هدف افزایش آگاهی دانشگاهیان خصوصاً دانشجویان، تابلوها و استندهای اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری از ابتلا به ویروس‌کرونا، نشانه شناسی و مداخله و درمان در کلیه مکان‌های پر تردد دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها نظیر خوابگاه‌ها، سالن غذاخوری، سالن ورزشی، اتاق‌های اساتید و کارکنان نصب کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نامه فوق بر نظارت و حضور تمام وقت کارشناسان بهداشتی در سالن غذاخوری و آشپزخانه‌ها بویژه در تهیه، طبخ و توزیع غذا، توزیع غذای دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی در ظروف یکبار مصرف، گندزدایی روزانه از سالن‌های غذاخوری و آشپزخانه‌ها تأکید کرده و در دسترس قرار دادن مایع ضدعفونی کننده در تمام سالن‌های غذاخوری، آشپزخانه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی، ممنوعیت پذیرش مهمان در هر قالبی در خوابگاه‌های دانشجویی، تعیین پزشک یا پزشکان متخصص داخلی و عفونی جهت بررسی وضعیت دانشجویان دارای علایم مشکوک به بیماری (با همکاری معاونت مربوطه) را الزامی دانسته است.

گفتنی است کروناویروس‌ها (نام علمی: Coronaviruses)، خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت. این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می کند. با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌است. آخرین نوع آنها، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

ویروس کرونای جدید که با نام کووید۱۹ شناخته می‌شود نسبت به دیگر ویروس‌های این خانواده نسبتا ضعیف‌تر بود و ۱ تا ۲ مورد مرگ در هر ۱۰۰ نفر مبتلا را در پی داشته است. بیشتر مبتلایان به این ویروس بدون این‌که علائمی داشته باشند و حتی بدون این‌که خودشون متوجه شوند بهبود می‌یابند و تعداد اندکی از مبتلایان که عموما دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، دچار عوارض حاد ناشی از این ویروس می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار