مردم برای پیشگیری از ویروس کرونا مراقبت‌های فردی و بهداشتی را رعایت کنند

تربت جام(پانا)- مردم برای پیشگیری از ویروس کرونا مراقبت های فردی و بهداشتی را رعایت کنند.

کد مطلب: ۱۰۲۵۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد

فرماندار تربت‌جام در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با اعلام اینکه هیچ مورد بیمار مبتلا به ویروس کرونا در تربت جام تا الان مشاهده نشده است به مردم توصیه کرد: مردم با رعایت نکات بهداشتی فردی است و به دنبال پیشگیری بروند و همه دستگاه‌های مرتبط با سلامت مردم در آماده باش کامل قرار دارند و مردم نباید ذهن خود را درگیر ویروس کرونا که ضعیف تر از آنفولانزاست، کنند.

مرتضی حمیدی با اشاره به کمبود و گران شدن ماسک در شهرستان عنوان کرد: احساس ناامنی بدتر از عدم ناامنی است و با هماهنگی که با دادستانی و تعزیرات انجام گرفته است قرار شد ورود کند و با رصدکردن داروخانه ها جلوی سوء استفاده کنندگان و سودجویان را بگیرند.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی تصریح کرد: ادارات اگر همایشی را برنامه ریزی کردند، لغو کنند و آموزش و پرورش بایستی مراقبت کند و نسبت به ضدعفونی کردن سرویس های بهداشتی و کلاسها اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام با اشاره به منشاء اولیه کرونا ویروس و آمار مبتلایان گفت: در سطح جهان ۳۵ کشور درگیر این ویروس هستند و بیش از ۷۸ هزار نفر آلوده شدند، ۲۳ هزار نفر بهبود یافتند و ۲هزار و ۴۰۰ نفر فوت کردند و مابقی تحت درمان قرار دارند.

محمد رحیمیان افزود: ویروس کرونا در قم کشف شد و در چهار استان کشور ۲۹ مبتلا داشتیم که از این تعداد ۶ نفر که بیماری‌های زمینه‌ای هم داشتند، در قم و اراک فوت کردند.

او ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد موارد ابتلا به کرونا ویروس بدون علامت است و مانند سرماخورگی معمولی هیچ مشکلی ندارد و خطر آن بسیار پایین تر از آنفولانزا است.

فرماندار تربت‌جام با اشاره به اینکه در استان خراسان مورد مثبت و تایید شده ای از کرونا ویروس تا الان نداشتیم، تصریح کرد: بر اساس نظر پزشکان هر فردی که دچار علائم تب و تنفسی باشد بایستی به پزشک مراجعه کند.

او همچنین خاطرنشان کرد: در صورت شیوع کرونا ویروس در تربت‌جام بیمارستان مهر مادر و ارتش، آماده پذیرش از بیماران است.
او با تاکید بر اینکه بهترین راه مبارره با کرونا ویروس پیشگیری است، بیان کرد: همه بایستی نکات پیشگیری شامل دست ندادن، روبوسی نکردن، شست و شوی مکرر دستها، محدود کردن ملاقات‌ها در زندان و بیمارستان‌ها، گندزدایی سرویس های بهداشتی و اماکن عمومی و... از جمله راه‌های پیشگیری است که باید مردم همکاری و رعایت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار