مرز ایران و ترکیه در بازرگان بسته شد

تهران (پانا) - مدیرکل گمرک بازرگان گفت: مرز جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکیه در این نقطه ظهر امروز، چهارم اسفند بسته شد و هیچ‌گونه تردد مسافری یا کامیونی وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۰۲۵۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مرز ایران و ترکیه در بازرگان بسته شد

صادق نامدار روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود توافق با مسوولان کشور ترکیه مبنی بر انجام کنترل‌های بهداشتی و امکان تردد مسافر و کامیون از طریق این مرز، ظهر امروز ترکیه مرز خود را در این نقطه مرزی بست.

وی با اشاره به اینکه ترکیه مرز مشترک خود با جمهوری خودمختار نخجوان را هم بسته است، افزود: پس از این اقدام ترکیه، تمامی مسافران در دو طرف مرز تبادل شدند و هیچ مسافری در نقطه صفر مرزی نماند.

وی با تاکید بر اینکه در حال رایزنی برای هدایت کامیون‌های موجود ایرانی از ترکیه به سمت ایران هستند، بیان کرد: کامیون‌های کشور ترکیه نیز به صورت متقابل به این کشور همسایه هدایت خواهد شد.

به گزارش ایرنا گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین ۲ کشور ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار