سیدجواد حسینی: فضای آموزشی ویژه دانش‌آموزان  استثنایی در کشور، 10 مترمربع است

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی اعلام کرد سرانه فضای آموزشی دانش‌آموزان استثنایی در سطح کشور، 10 مترمربع است که باید به استاندارد 22،5 متر مربع برسیم.

کد مطلب: ۱۰۲۵۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
سیدجواد حسینی: فضای آموزشی ویژه دانش‌آموزان  استثنایی در کشور، 10 مترمربع است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سید جواد حسینی گفت: طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی در کشور که آموزش‌وپرورش استثنایی متولی آن است، از سال 1372آغاز و در ابتدا تنها 1.5 درصد دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار می‌داد اما اکنون این طرح در سال تحصیلی جاری، 98 درصد دانش‌آموزان و50 درصد پیش‌دبستانی‌ها را تحت پوشش دارد.

او افزود: آموزش‌ها در قالب آموزش ویژه دانش آموزان استثنایی با1600 مدرسه، آموزش تلفیقی- فراگیر در قالب 14 هزار مدرسه پذیرا و همچنین 500 مدرسه پشتیبان ارائه می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت هیچ دانش‌آموز عادی و استثنایی در سطح کشور نیست که خواهان تحصیل باشد وآموزش‌وپرورش استثنایی و عادی، معلم و یا مدرسه برای تعلیم و تربیت آن‌ها نداشته باشیم، لذا در چنین شرایطی اگر کسی بازمانده از تحصیل است، یا شناسایی نشده است یا خود خانواده فرد نخواسته‌اند این اتفاق صورت گیرد.

حسینی سرانه فضای آموزشی استاندارد برای دانش‌آموزان استثنایی را بیش از 22.5 مترمربع اعلام و عنوان کرد: در حال حاضر در کشور10متر فضای آموزش برای این دانش‌آموزان فراهم است که برای رسیدن به سرانه مطلوب، نیازمند احداث210 مدرسه استثنایی هستیم و این موضوع در دستور کار قرار دارد لذا ساخت اولین مدرسه استثنایی را چندی پیش در فشافویه باهمت یک خیرآغاز کردیم.

او در خصوص جذب و به‌کارگیری کادر توان‌بخشی، اشاره کرد: تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استثنایی درکشور به‌صورت تیمی است که 864 نیروی توان‌بخشی شامل گفتاردرمانی، بینایی‌سنجی، بازی‌درمانی در حال حاضر مشغول به خدمت هستند، البته برای اینکه بتوانیم به‌صورت استاندارد به دانش‌آموزان مباحث آموزشی را ارائه کنیم، در طرح آمایش سرزمینی نیازمند جذب800 نیروی دیگر هستیم.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور افزود: هرچند دانشگاه فرهنگیان توان پرورش نیروی توان‌بخشی را ندارد اما این ظرفیت در دانشگاه‌های بهزیستی و علوم پزشکی وجود دارد، بنابراین از طریق ماده 28 و خصوصاً به‌صورت مشترک با آن دانشگاه‌ها به پرورش نیروی توان‌بخشی خواهیم پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار