بازدید دانش آموزان شهرستان بهارستان از مرکز پذیره نویسی اهدا کنندگان سلولهای بنیادی سازمان انتقال خون

بهارستان (پانا) - دانش آموزان عضو انجمن زیست شناسی پژوهش سرای دخترانه شهید احمدی روشن آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان از مرکز پذیره نویسی اهدا کنندگان سلولهای بنیادی در سازمان انتقال خون بازدید کردند.

کد مطلب: ۱۰۲۵۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
بازدید دانش آموزان شهرستان بهارستان از مرکز پذیره نویسی اهدا کنندگان سلولهای بنیادی سازمان انتقال خون

درجریان این بازدید دانش آموزان، با اهمیت اهدای سلول های بنیادی و نقش آن در نجات جان بیماران مبتلا به سرطان مغز استخوان، شرایط و نحوه اهدا آن آشنا شدند.

در ادامه این بازدید کارشناسان مرکز، اهمیت اهدای پلاکت در نجات جان بیماران مبتلا به سرطان خون، شرایط و نحوه اهدا پلاکت برای دانش آموزان تشریح کردند.

فاطمه جباری، مدیر پژوهشسرای دانش آموزی شهید احمدی روشن،آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در این رابطه اظهار کرد: به اینکه در درمان بیماری هایی مانند سرطان مغز استخوان، در بسیاری از موارد تنها راه درمان اهدا و پیوند سلولهای بنیادی است .

او عنوان کرد:با توجه به اینکه اهدا پلاکت و اهدا پلاسما نقش بسیار پر رنگی در نجات جان بیماران مبتلا به سرطان خون، هموفیلی و.‌‌.. دارد، لازم است در این زمینه فرهنگ سازی انجام شده و دانش آموزان علاوه بر نگاه علمی، نگاه انسان دوستانه نیز داشته باشند. برای آینده، جامعه نیاز به داشتن افراد (پزشکان، پرستاران، مهندسان، معلمان و...) توانمند، وظیفه شناس و انسان دوست دارد.

خبرنگار: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار