واریز 258 میلیارد ریال سهم‌الشرکه به حساب فرهنگیان بازنشسته آذر98

تهران (پانا) - بیش از 258 میلیارد ریال سهم‌الشرکه به حساب معلمان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان که از دوم آبان تا اول آذر 1398 به افتخار بازنشستگی نائل آمدند به حساب آن‌ها نزد بانک ملی واریز شد و سود سال مالی 98 نیز پس از برگزاری مجمع موسسه و تقسیم سود به حساب‌شان واریز خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۲۵۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
واریز 258 میلیارد ریال سهم‌الشرکه به حساب فرهنگیان بازنشسته آذر98

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق ذخیره فرهنگیان، در آذرماه امسال حدود 2700 نفر از اعضای موسسه بازنشسته شده و سهم‌الشرکه خود شامل سهم عضو، سهم دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی را دریافت کردند و سهم‌الشرکه اعضای انصرافی، بازخرید و از کار افتاده نیز به حساب آن‌ها واریز و درباره اعضای متوفی نیز طبق قانون عمل می‌شود.

این اعضا همچنین مطالبات سهم دولت تا پایان سال 1390 را دریافت کرده‌اند و در صورت قطعیت رای صادره از سوی دیوان عدالت اداری و واریز سهم دولت برای سال‌های برنامه پنجم و سهم دولت در برنامه ششم توسعه، مبالغ مذکور به حساب آنان واریز خواهد شد.

این رقم تمام دریافتی فرهنگیان بازنشسته مذکور نیست زیرا سود سال مالی منتهی به ٣١ شهریور 1398 نیز پس از برگزاری مجمع موسسه و تقسیم سود در بین اعضا، به حساب فرهنگیان بازنشسته مذکور واریز و به حساب فرهنگیان عضو نیز منظور می‌شود. بنابراین تاکید می‌شود فرهنگیان بازنشسته، حساب بانکی مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان را برای واریز سود و مطالبات سهم دولت در مراحل بعد فعال نگه دارند.

برخورداری معلمان عضو از سهم دولت تا سقف پنج درصد و بهره‌مندی بازنشستگان از سودآوری‌های آینده

پس از تصویب سهم دولت در برنامه ششم توسعه (ماده ٨٥) و ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای بهره‌مندی اعضای موسسه از سهم کامل دولت، برای نخســتین بار امکان بهره‌مندی از این سهم تا ســقف پنج درصد فراهم شده‌است، فرهنگیان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. لازم به ذکر است تاکنون بیش به 200 هزار نفر از فرهنگیان نسبت به افزایش سهم عضو تا سقف 5 درصد اقدام کرده‌اند و این روند با شتاب بیشتری ادامه دارد.

از این رو احیای قاطع سهم دولت در برنامه ششم توسعه، این فرصت را به فرهنگیان عضو می‌دهد که معادل ٥ درصد از حقوق و مزایای واریزی خود را نیز از دولت دریافت کنند که به معنی سودآوری ١٠٠ درصدی سرمایه‌گذاری فرهنگیان و همچنین بهره‌مندی آنها از سودآوری و خدمات حین خدمت مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان است.

در همین حال اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان پس از بازنشستگی، می‌توانند به عضویت خود در موسسه ادامه داده و از سودآوری ناشی از سرمایه‌گذاری‌های کلان، به ویژه در حوزه پتروشیمی بهره‌مند شوند. با توجه به مالکیت صندوق ذخیره فرهنگیان در سه پتروشیمی فعال کشور و همچنین بهره‌برداری از چهار پتروشیمی دیگر تا پنج سال آینده، هر سال هزار میلیارد تومان به سودآوری موسسه اضافه می‌شود. بنابراین فرهنگیان بازنشسته با استمرار عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان، علاوه بر بهره‌مندی از سودهای سرشار اقتصادی در حوزه پتروشیمی، از سودآوری سایر شرکت‌های موسسه نیز برخودار شده و میزان دریافتی آن‌ها در سال‌های آتی به چندین برابر خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار