مینایی‌پور: بسته تعلیم و تربیت ویژه دختران به‌زودی ابلاغ می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ بسته تعلیم و تربیت ویژه دختران از سوی وزیر آموزش و پرورش در آینده نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۵۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مینایی‌پور: بسته تعلیم و تربیت ویژه دختران به‌زودی ابلاغ می‌شود

فرحناز مینایی‌پور در آیین امضای موافقت‌نامه وزارت آموزش و پرورش با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که هم‌اکنون در وزارت آموزش و پرورش در حال برگزاری است، گفت: نیمی از کارمندان زن دولت در آموزش و پرورش هستند و تا ۸ میلیون نفر دانش‌آموز دختر داریم. بنابراین مهمترین وزارتخانه در حوزه زنان، وزارت آموزش و پرورش است.

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دفتر امور زنان در سال‌های اخیر دارای فراز و نشیب‌های زیادی بوده و هر سال موافقت‌نامه‌ای را با معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری منعقد کرده است که نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است.

او افزود: محرومیت‌زدایی از دانش‌آموزان دختر، افزایش نقش‌آفرینی آن‌ها، افزایش توان مدیریتی زنان، برقراری عدالت جنسیتی در وزارت آموزش و پرورش، توجه دادن برنامه‌ریزان بر برنامه‌ریزی براساس جنسیت از مهمترین اهداف دفتر زنان وزارت آموزش و پرورش است.

مینایی‌پور گفت: اجرای طرح بهبود وضعیت آموزشی بهداشتی دختران مناطق محروم به تعداد ۹۰ هزار نفر، اجرای طرح حامی در ۲۵۰۰ مدرسه، اجرای طرح مهارت‌های گفت‌وگو و ارتباط موثر به میزان ۵۷ هزار نفر دانش‌آموز، اولیا و معلمان، آموزش سواد زندگی با رویکرد طراحی مسیر خوب زیستن مشترک، ساخت سرود دختران همراه با حرکات اصلاحی با هدف افزایش نشاط، آموزش حقوق شهروندی به دانش‌آموزان دختر از مهمترین اقدامات مشترک دو طرف طی سال‌های اخیر بوده است.

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از برنامه‌های دفتر امور زنان رویداد کارآفرینی دانش‌آموزان خلاق و تکنولوژی‌های نوین به تعداد ۲۰ رویداد بوده است. طرح افزایش مشارکت اجتماعی دختران نیز امسال هم با مشارکت معاون زنان و خانواده ادامه پیدا خواهد کرد. در راستای توان افزایی و ارتقای شغلی زنان، دوره تربیت مربی آموزش کودک را با مشارکت معاون زنان ریاست‌جمهوری و اساتید وزارت دادگستری و قوه قضائیه برگزار کردیم که خاص استان کهگیلویه و بویراحمد بود و توانستیم ۱۲۰ مربی را آموزش دهیم.

او گفت: ۲۰۶۹ نفر در طی طرح ارتقای مهارت‌های پرورشی مربیان مدارس آموزش دیده‌اند. در راستای برقراری عدالت جنسیتی هم فعالیت‌هایی چون تعیین شاخص‌های عدالت جنسیتی و تصویب آن در ستاد ملی زن و خانواده، اختصاص ۳ ساعت در هفته به ورزش زنان و تهیه بسته تعلیم و تربیت ویژه دختران انجام شده است که این مورد آخر باید به زودی از سوی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شود.

در ادامه این مراسم، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری هم گفت: در سه سال گذشته هر سال موافقت‌نامه‌ای با نهضت سوادآموزی در بخش روستایی و عشایری داشته‌ایم که جمعا در این سه سال ۱۶۰۰ نفر را آموزش داده‌ایم. در ضمن این موافقت‌نامه، ۱۲ کتابچه آموزشی ویژه بی‌سوادان عشایری و روستایی تهیه و توزیع شده است.

زهرا جواهریان گفت: با بیان محورهای موافقت‌نامه وزارت آموزش و پرورش با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در سال‌های اخیر گفت: بسیاری از این طرح‌ها به صورت ویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد به خاطر شرایط خاص این استان انجام شده است.

او ادامه داد: در حوزه گفت‌وگوی ملی خانواده، توان افزایی نمایندگان انجمن در ۱۲ استان انجام شده است. ۳۲۰۰ کلاس گفت‌وگو را با همکاری دو طرف ایجاد کردیم. همچنین طرح گفت‌وگوی بین نسلی نیز از محورهای همکاری بوده است.

جواهریان با اشاره به حوزه ارتقای نشاط و تندرستی دختران، گفت: در این زمینه جلساتی تشکیل شد و مصوب گردید که شهرداری تهران ۲۰ درصد از ردیف بودجه را برای بهینه‌سازی فضاهای آموزشی برای نشاط و تندرستی دختران در مناطق ۲۲ گانه اختصاص دهند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: طرح کودکان بازمانده از تحصیل از بخش‌های مهم همکاری دو طرف است، جلساتی با حضور همه ذی‌نفعان برگزار و مصوبات آن برای همه دستگاه‌ها ارسال شده است و نیازمند کمک همه دستگاه‌ها برای رفع این مشکل است. معاونت زنان پایلوتی در سال گذشته در سیستان و بلوچستان انجام داد که نتیجه آن تحصیل ۳۳۰ دانش‌آموز بود. اگر هم افزایی اتفاق بیافتد، می‌توانند در این زمینه اتفاق مهمی را رقم بزنند.

همچنین در این نشست عنوان شد با حمایت معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده توسط جشنواره فیلم کوتاه مدرسه و دانش‌آموزان برگزیده حوزه فرهنگ و هنر، ۵ فیلم کوتاه و انیمیشن ساخته شده است که مقرر شد با تایید وزیر آموزش و پرورش در مدارس به نمایش درآید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار