معصومه ابتکار:

۱۲ جلد کتاب در زمینه طرح گفت‌وگوی بین نسلی و گفت‌وگوی بین خانواده تهیه شده است

تهران (پانا) - معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده از تهیه ۱۲ جلد کتاب در زمینه طرح گفت‌وگوی بین نسلی و گفت‌وگوی بین خانواده خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۵۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۲ جلد کتاب در زمینه طرح گفت‌وگوی بین نسلی و گفت‌وگوی بین خانواده تهیه شده است

معصومه ابتکار در آیین موافقت‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش با معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده که ظهر امروز با حضور معاونان دو طرف برگزار شد، گفت: مهمترین رویکرد دولت دوازدهم براساس اسناد بالادستی، تحقق عدالت جنسیتی است. قرآن کریم در موارد متعددی به این موضوع اشاره کرده است.

معاون ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: ۳۱ سند ارتقای وضعیت خانواده در استان‌ها تصویب شده است که یکی از محورهای اصلی این اسناد، آموزش است. این قدمی است که برای تحقق عدالت جنسیتی برداشته شده است و ایجاد سامانه‌های هم به این منظور در دستور کار است. ما با هر دستگاهی در یک حوزه مشخص برای تحقق عدالت جنسیتی همکاری می‌کنیم.

ابتکار افزود: یکی از موضوعاتی که در ستاد ملی زن و خانواده مطرح است، شاخص‌های خانواده است. براساس فرموده مقام معظم رهبری،دیکی از مهمترین ماموریت‌ها، تحکیم خانواده است و خوشبختانه از قبل کارهای مشترکی در این زمینه با وزارت آموزش و پرورش انجام داده‌ایم که انشالله باید قوی‌تر شود تا مداخله موثری در تحکیم خانواده داشته باشیم.

به گفته معصومه ابتکار فقدان و اختلال در گفت‌وگو یکی از مهمترین مسائلی است که براساس یافته‌های علمی وجود دارد که به همین خاطر طرح گفت‌وگوی بین نسلی و گفت‌وگوی بین خانواده در حال انجام است. او افزود: در این زمینه ۱۲ جلد کتاب تهیه شده است و باید در برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در دسترس قرار گیرد و به آن توجه شود.

او گفت: یکی از محورهای مهم دو طرف، ورزش دختران است که خوشبختانه با تلاش وزارت آموزش و پرورش به خوبی در حال انجام است. این موضوع تاثیر مهمی در حوزه سلامت روانی و جسمی دختران دارد و سبک زندگی را هم اصلاح می‌کند.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به موضوع عفاف و حجاب، گفت: امیدوارم در این زمینه در فضاهای مختلفی که دانش‌آموزان بتوانند فعالیت‌های خود را انجام دهند، بتوانیم فعالیت مشترک خوبی را انجام دهیم. همچنین اگر همکاری بین بخشی صورت گیرد، امیدوار هستیم که کودکان بازمانده از تحصیل، مشکل‌شان حل شود.

ابتکار گفت: در آمار جهانی آموزش، کشورمان روند چشم‌گیری را طی کرده است، امیدوارم با اطلاع‌رسانی مناسبی از دستاوردهای کشورمان از آموزش زنان و ... جایگاه اصلی و تحول خود را در آمارها و شاخص‌های جهانی پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار