کانون فرهنگی تربیتی باید پاتوق دانش آموزان شود

تربت حیدریه (پانا) - دومین نمایشگاه توانمندی های کانون های فرهنگی تربیتی خراسان رضوی گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی تربیتی با حضور مدیران کانون های استان و به میزبانی قطب شهید برونسی در تربت حیدریه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۵۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
کانون فرهنگی تربیتی باید پاتوق دانش آموزان شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران کانون های فرهنگی تربیتی استان گفت: مدیریت کانون های فرهنگی تربیتی باید مبتنی بر صمیمیت باشد در غیر از این صورت نمی توانند به خوبی کار کند. البته این صمیمیت اگر بیش از حد باشد کارایی از بین می رود و اگر خیلی کم باشد نیرو و انگیزه برای انجام امور تربیتی از بین میرود.
علیرضا مالک اشرفی افزود: برای اینکه کانون موثر باشد باید پاتوق فعالیت های پرورشی شود یعنی همه دانش آموزان برای حضور در آن و شرکت در برنامه های آن شور و اشتیاق داشته باشند.
وی گفت: این که یک کانون پاتوق بشود و فعالیت های آن موثر باشد بستگی به مدیر کانون دارد. همانطور تنها یک مدیر خوب می تواند اهداف آموزش و پرورش را در مدرسه اجرایی کند یک مدیر خوب می تواند کانون را به پاتوقی جذاب برای دانش آموزان تبدیل کند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل بیان کرد: در ایران دانش آموزان 12 هزار ساعت در سال در کلاس می نشینند این در حالی است که در جهان 8 هزار ساعت دانش آموز در کلاس حضور دارند. بهتر است به جای اینکه دانش آموزان را در خارج از ساعات مدرسه به کانون بفرستیم فعالیت های فوق برنامه و تربیتی را در خلال مدرسه قرار دهیم.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه در جمع مدیران کانون های فرهنگی تربیتی استان گفت: تربیت یک جریان مستمر است که در کل تحصیل در کنار آموزش و همراه با آن است و هیچ وقت پایان نمی پذیرد و بخش عمده ای از فعالیت های تربیتی در کانون ها انجام می شود.
محمدرضا قرائی تربتی افزود: در کانون ها شرایطی فراهم است تا دانش آموزان در زمینه های مختلف خود را محک بزنند و استعدادشان شکوفا شود.
وی گفت: از 6 ساحت تعلیم و تربیت 5 ساحت مربوط به مسائل پرورشی و تربیتی است بنابراین غفلت از کانون ها که محلی برای انجام امور تربیتی است به تعلیم و تربیت تمام ساحتی ضربه می زند.

مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه کرد: هر همکار فرهنگی یک مربی تربیتی است، چرا که رفتار و اعمال فرهنگیان در جامعه الگوی دانش آموزان و مردم است بنابر این باید خیلی مراقب رفتار خود باشیم.
قرائی در پایان خطاب به مدیران گفت: این توجه و علاقه ای که دانش آموز به کانون ها دارند وظیفه مدیران را برای ایجاد محیطی مناسب و درخور دو چندان می کند.

آموزش و پرورش تربت حیدریه

آموزش و پرورش تربت حیدرییه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار