لازمه توسعه و ارتقا هر جامعه پژوهش است

زاهدان (پانا) - اهمیت پژوهش و تحقیق برای یافتن راهکار ها و راه حل های علمی و عملی در مسیر توسعه و ارتقا، در هر جامعه از بدیهیات است.

کد مطلب: ۱۰۲۴۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
لازمه توسعه و ارتقا هر جامعه پژوهش است

حمیدرضا رخشانی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در جلسه شورای تحقیقات استان اظهار کرد: مهمترین عنصر توسعه در جامعه، نیروی انسانی است و شناسایی چالش ها و مشکلات جامعه به ویژه آموزش و پرورش برای رسیدن به موضوعات پژوهشی ضرورت دارد.
او ادامه داد: در هر مجموعه اگر تغییر ایجاد شود حتماً توسط نیروی انسانی موفق و ماهر اتفاق می‌افتد چرا که نیروی انسانی توانمند و کارآمد بسترساز جامعه ای به روز و با تغییرات زمان خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزاری همایش های علمی، تخصصی در راستای تبیین و تشریح جایگاه پژوهش و پژوهش محور بودن برنامه ها و فعالیت های آموزشی و تربیتی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: مادامی که به دنبال یافتن راه حل های متفاوتی برای مشکلات و موانع باشیم یقیناً میدان عمل بهتری خواهیم داشت.
او افزود: در سند تحول بنیادین انسان متعالی و داشتن حیات طیبه مورد تاکید است اما گاهی پیاده کردن این مولفه‌ها در عمل با دشواری مواجه می شود، چرا که از گفتار تا کردار فاصله می افتد.
رخشانی با تاکید بر اهمیت پژوهش و تحقیق برای یافتن راهکار ها و راه حل های علمی و عملی در مسیر توسعه و ارتقا، خاطر نشان کرد: عصرامروز عصر تحولات و دگرگونی در حوزه‌ها و بخش‌های گوناگون است و می طلبد تا با تغییرات زمان همراه باشیم.
او بر بهره گیری از ظرفیت های پیدا و پنهان در آموزش و پرورش و دیگر ارگان‌های مرتبط با حوزه پژوهش با هدف انجام پژوهش‌های میدانی و عملیاتی به ویژه در عرصه تعلیم و تربیت و مشکلات و چالش‌ها تأکید کرد.
شایان ذکر است: در پایان این جلسه از تعدادی از فعالین حوزه پژوهش، منتخبین جشنواره اقدام پژوهی و اعضای فعال شورای تحقیقات استان تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار