حرکت در مسیر حیات طیبه رسالت مشترک سپاه و آموزش و پرورش است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان‌غربی گفت: رسالت آموزش و پرورش، بسیج و سپاه تشابهات بسیاری دارند و حرکت در مسیر حیات طیبه با هماهنگی و تعامل تسریع می شود.

کد مطلب: ۱۰۲۴۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
حرکت در مسیر حیات طیبه رسالت مشترک سپاه و آموزش و پرورش است

ابراهیم محمدی روز چهارشنبه در جلسه ستاد پشتیبانی بسیج دانش اموزی استان افزود: آموزش و پرورش در اجرای طرح شهید بهنام محمدی پیشتاز بوده و این طرح جزو اولویتهای این نهاد است.

محمدی با اشاره به اینکه تربیت از مهمترین محورهای فعالیت این نهاد است گفت: ما مشتاق گسترش این طرح هستیم و برقراری ارتباط تنگاتنگ بین خانه مدرسه و مسجد در سالهای گذشته نیز مورد تاکید این نهاد بوده است.

وی نهادینه شدن فرهنگ ایثار شهادت را یک ضرورت اساسی برای جامعه بیان کرد و افزود: آموزش و پرورش با اجرای یادواره های شهدا و اجلاسیه های نماز در صدد نهادینه سازی آموزه های دینی و فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان و خانواده هاست.

محمدی آشنایی دانش اموزان با رشادتهای پاسداران و مدافعان از مرزهای استان و کشور را یک ضرورت بیان کرد و ادامه داد: این نهاد در گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد حاج قاسم سلیمانی پیشتاز بوده و در ۲۴منطقه آموزشی استان یادبودها و آیینهای متعددی در این راستا برگزار شد.

وی اظهار داشت:24 مدرسه استان که نوساز بوده و یا از فراوانی بالای دانش آموز برخوردار بوده اند به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی نامگذاری شده است.

محمدی اضافه کرد: اغلب دغدغه این نهاد تربیتی است و طرح نماد نیز طرحی در این راستا می باشد.

فرمانده سپاه شهدای اذربایجان غربی نیز دراین جلسه گفت: کار تربیتی یک کار الهی بوده و مظلومیت این نهاد در زمینه منابع مالی برکسی پوشیده نیست.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان حضرت ولی عصر (عج) اداره کل آموزش و پرورش اذربایجان غربی نیز در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیتهای این بخش گفت: طرح های بسیاری در زمینه توانمندی فرهنگیان استان اجرا شده است.

حسین عباس زاده اظهار داشت: تجلیل از فرهنگیان رزمنده و خانواده ایثارگران و شهدای فرهنگی دوران دفاع مقدس و حضور انان در پیاده روی فرهنگیان، برگزاری دومین یادواره شهدای فرهنگی ارومیه و اجرای طرح اعتلا در راستای توانمندسازی مدیران مدارس ارومیه نیز جزو برنامه هایی بوده که اجرا شده است.

در پایان این جلسه از تلاشهای مدیر کل آموزش و پرورش استان در راهبری و مدیریت کاروانهای راهیان نور دانش اموزی با اهدای لوح و تندیسی قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار