۳۷ هزار و ۸۲۳ دانش آموز استان رأی اولی در استان

شهرکرد(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری، تعداد دانش آموزان رأی اولی استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را ۳۷ هزار و ۸۲۳ نفر اعلام کرد

کد مطلب: ۱۰۲۴۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
۳۷ هزار و ۸۲۳ دانش آموز استان رأی اولی  در استان

فرحناز قائدامینی ضمن اعلام این خبر افزود: از تعداد رأی اولی‌های استان، ۱۹هزار و ۴۵نفر دانش آموزان پسر و ۱۸هزار و ۷۷۸نفر دانش آموزان دختر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت:دانش‌آموزان قبل از حضور در پای صندوق‌های رأی انتخابات، با شرکت در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مراحلی از دموکراسی و حضور در انتخابات را تمرین می‌کنند.

فرحناز قائدامینی افزود: بی‌شک حضور رأی اولی‌ها در شور و نشاط‌بخشی به انتخابات بسیار اثرگذار است و در این دوره از انتخابات نیز حضور پرشور و حداکثری این افراد در پای صندوق‌های رأی پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: در عین حال که فضای مدارس متأثر از فرهنگ‌سازی در خصوص افزایش مشارکت سیاسی و تشویق رأی اولی‌ها به حضور در انتخابات است اما اجازه نداده‌ نمی‌شود که فضای تبلیغات انتخاباتی و جهت‌گیری به سوی نامزد خاصی در مدارس شکل گیرد.

شایان ذکر است استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۹۴۷هزار نفر جمعیت دارد که از این استان ۴نماینده به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار