مهلت ارسال آثار به چهارمین دوره مسابقه دانش‌­آموزی نور تمدید شد

تهران (پانا)‌ - مهلت ارسال آثار به مسابقه دانش آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور عمر یاغی تا 31 اردیبهشت ماه سال 1399 تمدید شد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مهلت ارسال آثار به چهارمین دوره مسابقه دانش‌­آموزی نور تمدید شد

به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع­‌رسانی بنیاد مصطفی(ص)، برای ایجاد فرصت بیشتر برای ارائه آثار توسط دانش‌آموزان علاقه‌مند، مهلت ارسال آثار به چهارمین دوره مسابقه دانش­‌آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور عمر یاغی، تا 31 اردیبهشت ماه سال 1399 تمدید شد.

مسابقه دانش‌آموزی نور هر سال به عنوان یکی از رویدادهای بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در حوزه دانش‌آموزی برگزار می‌شود که هدف از برگزاری آن، ایفای نقش در انگیزش نسل نوجوان جهان اسلام، ایجاد افق‌های نوین در زمینه علم و فناوری و کمک به رشد استعدادهای درخشان است.

دوره چهارم مسابقه دانش‌­­آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور عمر یاغی، برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2015، از مردادماه امسال آغاز شد و موضوع این دوره از مسابقه ساخت فیلم­‌های علمی کوتاه یک دقیقه‌­ای از آزمایش‌­­هایی در مباحث مختلف ماده و انرژی است.

برای ایجاد فرصت بیشتر برای ارائه آثار توسط دانش‌­آموزان علاقه‌مند، مهلت ارسال آثار به چهارمین دوره مسابقه دانش­‌آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور عمر یاغی، تا 31 اردیبهشت ماه سال 1399 تمدید شد.

دانش­‌آموزان می‌­توانند تا پایان اردیبهشت‌­­ماه سال 99 با مراجعه به سایت بنیاد مصطفی(ص) به نشانی www.mstfdn.org به بخش مسابقه دانش‌آموزی نور مراجعه کرده و در قالب گروه‌های دو یا سه نفره آثار علمی خود را به صورت فیلم‌های 60 ثانیه‌ای به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند.

معیارهای ارزیابی و نحوه داوری آثار ارسالی بر روی سایت مسابقه ارائه شده است و این دوره نیز هدایایی به ارزش مجموع 2.000.000.000 ریال به 100 اثر برتر اهدا و از پژوهشسراها و مدارس با مشارکت برتر نیز تقدیر خواهد شد.

مسابقه دانش‌آموزی نور که هر ساله به نام و بزرگداشت یکی از دانشمندان بزرگ جهان برگزار می‌‌شود، در دوره نخست خود با عنوان «مسابقه دانش­ آموزی نور؛ گرامیداشت ابن­­هیثم» به مناسبت یک­ هزارمین سال انتشار کتاب المناظرِ ابن‌هیثم، ریاضی­‌دان و فیزیک­‌دان شهیر جهان اسلام و دانشمند صاحب نام جهانی در زمینه فیزیک نور، برگزار شد. موضوع آن دوره از مسابقه که مباحث نور و کاربردهای آن بود، مشارکت بیش از چهار هزار دانش‌آموز در سراسر کشور را با ارسال 1650 فیلم ثبت کرد و از صاحبان 200 اثر برگزیده، تقدیر شد.

مسابقه دانش‌آموزی نور در سال دوم برگزاری خود‌، گرامیداشت پروفسور جکی­یینگ؛ برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2015 نام گرفت. این دوره از مسابقه در تمامی حوزه‌های علمی همچون فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، ریاضیات، نجوم و یا ترکیبی از علوم مختلف بود که در نهایت بیش از پنج­هزار دانش‌آموز، دو هزار فیلم از آزمایش‌های علمی خود را ارسال کردند و در روز اختتامیه نیز از 100 گروه دانش‌آموزی برگزیده تقدیر شد.

نحوه شرکت در این مسابقه ساخت فیلم‌های 60 ثانیه‌ای از انجام آزمایش­‌های علمیِ گروه‌های دانش‌آموزی طرح‌ریزی شده است.

دور سوم مسابقه دانش ‌آموزی نور به نام و بزرگداشت ابن­­ رزاز جَزَری در بخش مدارس در حوزه رباتیک برگزار شد که الجزری از موثرترین دانشمندان در علم رباتیک و بدون شک بنیان­گذار مکانیزم‌های مکانیکی در جهان بوده است. موضوع این دوره از مسابقه ساخت ساز و کارهای(مکانیزم ­های) حرکتی و آزمایش­ هایی در مباحث مختلف مکانیک بود که پنج ­هزار و 122 دانش‌آموز در قالب 2 هزار و 183 گروه ثبت ­نام کردند و یک هزار و 733 فیلم به سایت دبیرخانه ارسال شد و در نهایت در روز اختتامیه از 100 گروه منتخب تقدیر بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار