امام جمعه زنجان؛

حتی انتخاب شغل کارمند بانک بودن نیز قبل از انتخاب "معلمی" قرار گرفته و این فاجعه است

زنجان (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان زنجا با ابراز تأسف از اینکه انتخاب معلمی در بین فارغ‌التحصیلان در رتبه‌های آخر قرار گرفته است، گفت: این فاجعه حتی به حساب کسانی که با انگیزه و عشق وارد آموزش و پرورش شده‌اند نوشته می‌شود و این یک تهدید جدی برای بدنه آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۰۲۴۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
حتی انتخاب شغل کارمند بانک بودن نیز قبل از انتخاب "معلمی" قرار گرفته و این فاجعه است

به گزارش فارس نماینده ولی فقیه در استان زنجان،در سومین جلسه بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان استان زنجان به نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش اشاره و اظهار داشت: در راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان امیدهای زیادی برای جذب و تربیت نیروی انسانی برای بدنه آموزش و پرورش ایجاد شد، اما در ادامه راه دچار مشکلاتی شد.

آیت الله شیخ علی خاتمی ضمن انتقاد به نحوه جذب معلم در گذشته، یاد آور شد: متاسفانه در سال‌های قبل تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش از طریق جذب نیروهای پاره وقت و حق التدریس و یا گاهاً نیروهای نهضت سواد آموزی انجام می‌گرفت و ملاک استخدام فقط مدرک بود.
امام جمعه زنجان افزود: متاسفانه بعضاً مشاهده می‌شود که به دلیل کمبود نیرو در مواردی جذب معلم برای مدارس باز هم بر اساس روال غلط قبلی انجام می‌گیرد.
وی اضافه کرد: نقش دانشگاه فرهنگیان در این بین برای تربیت نیروی متخصص بسیار مهم بوده و برای حل مشکلات آن همه باید به طور جدی فعال باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان، ضمن ابراز تأسف از اینکه انتخاب معلمی در بین فارغ التحصیلان در رتبه‌های آخر قرار گرفته اذعان داشت: حتی انتخاب شغل کارمند بانک بودن نیز قبل از انتخاب معلمی قرار گرفته و این فاجعه حتی به حساب کسانی که با انگیزه و عشق وارد آموزش و پرورش شده‌اند نوشته می‌شود و این یک تهدید جدی برای بدنه آموزش و پرورش است.
وی گفت: ما باید این امیدی را که دانشگاه فرهنگیان ایجاد کرده قدر بدانیم و برای تداوم این امید تلاش کنیم.
خاتمی تشکیل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان را یکی از این تلاش‌ها ذکر کرد و افزود: این بنیادی که دوستان پیگیر آن هستند از کارهای خوب و مهمی است که همه باید دست به دست هم داده و با استفاده از تجربیات خیرین بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات این دانشگاه را رفع کنیم.
امام جمعه زنجان در خصوص نیاز به ۱۰۰ هکتار زمین برای احداث پردیس‌های استانی در آن ادامه داد: البته تخصیص زمین با مساحت ۱۰۰ هکتار در داخل شهر و یا حتی حومه آن تقریباً امری امکان ناپذیر بوده و باید به دنبال پیدا کردن زمینی با مساحت کمتر و نزدیک به شهر باشیم.
وی افزود: در صورت کسب مجوزهای لازم می‌توان داخل پردیس‌های فعلی که مکان خالی دارند ساختمان‌های لازم را احداث کنیم.
در ادامه سرپرست مدیریت امور پردیس‌های استان زنجان ضمن تشریح فعالیت‌های مهم بنیاد خیرین گفت: گسترش فرهنگ اسلامی وقف و باقیات صالحات در جامعه و بهره‌گیری از این فرهنگ در راستای رشد و توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان و ایجاد زمینه‌ها و بسترهای مناسب برای تسهیل، تقویت و استمرار حمایت خیرین از دانشگاه فرهنگیان از مهمترین اهداف این بنیاد است.
اوجاقلو گفت: جلسات متعددی با افراد و موسسات خیریه برای ایجاد همفکری و تعامل برای پیشبرد اهداف دانشگاه فرهنگیان و جذب کمک‌های مادی و معنوی انجام گرفته است.
مدیر پردیس الزهرا(س) ادامه داد: خوشبختانه آمار حکایت از جذب رتبه‌های پایین‌تر به دانشگاه فرهنگیان بوده و در حال حاضر 135 نفر رتبه بین یک تا 100 داشته و این حاکی از رشد دو برابری است.
وی ضمن اعلام این موضوع که دانشگاه فرهنگیان تنها دانشگاهی است که فارغ‌التحصیلان آن بعد از دانش آموختگی شاغل می‌شوند، ادامه داد: 9 هزار و 244 نفر که دارای رتبه‌های بین یک‌هزار تا 5 هزار بوده‌اند وارد دانشگاه فرهنگیان شده‌اند که این نشانه جذب افراد با معلومات بالا به این دانشگاه است.
اوجاقلو ادامه داد: با وجود اعضای هیأت علمی کارآمد به دلیل کمبود مکان، تعداد زیادی از دانشجویان بومی استان برای ادامه تحصیل به استان‌های دیگر جذب می‌شوند که این امر علاوه بر تحمیل هزینه‌های اضافه موجب نگرانی اولیا و خانواده‌ها می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار