۶ مطالبه اصلی دانشجو معلمان از نامزد‌های مجلس یازدهم

تهران (پانا) - دبیر شورای تبیین مواضع دانشگاه فرهنگیان گفت: جلسات پرسش و پاسخ با نامزد‌های مجلس یازدهم درباره مطالبات اصلی آموزش و پرورش را برگزار می‌کنیم.

کد مطلب: ۱۰۲۴۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
۶ مطالبه اصلی دانشجو معلمان از نامزد‌های مجلس یازدهم

حمیدرضا قائم پناه، دبیر شورای تبیین مواضع دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های انتخاباتی دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس بسیج دانشجویی، دانشگاه فرهنگیان در استان‌های مختلف در قالب نامه‌هایی، خواستار برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با نامزد‌های انتخابات یازدهم در مورد مسائل حوزه آموزش و پرورش شدند.

او ادامه داد: در دانشگاه، فضای کافی برای برپایی مناظرات و جلسات پرسش و پاسخ با نامزد‌های انتخاباتی فراهم شده است تا دانشجویان ضمن حفظ نشاط انتخاباتی، برای انتخاب خود آگاهانه رأی دهند.

قائم پناه به شش سوال اصلی برای پرسش از نامزد‌های انتخاباتی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این سوالات عبارتند از:

۱. نوع مواجهه این نامزد‌ها در زمان کسب کرسی مجلس با کسری بودجه سالانه آموزش و پرورش چیست؟

۲. برای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به فرموده مقام معظم رهبری، به عنوان یکی از سه سند پایه سند چشم انداز ۱۴۰۴ کشور است، چه برنامه‌ای دارید؟

۳. برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان، به تعبیر رهبرمعظم انقلاب، نقطه ثقل نظام آموزش و پرورش، چه اقداماتی را در نظر گرفته اید و نوع مواجهه در زمان نمایندگی جنابعالی با دانشگاه فرهنگیان و دانشجومعلمان چگونه خواهد بود؟

۴. از مسائل مهم دیگر، مسئله اقتصاد آموزش و پرورش است و به تبع آن موضوع بودجه سالیانه آن است. مستحضرید که هر ساله شاهد کسری قابل توجه بودجه در این دستگاه هستیم. شما دلیل اصلی این کسری را در چه می‌دانید و اگر خود را دغدغه‌مند تعلیم و تربیت نسل آینده می‌دانید برای این مهم چه برنامه‌ای دارید؟

۵. موضع شما در باب خصوصی سازی در آموزش و پرورش و خرید خدمات آموزشی چیست و تا چه اندازه می‌تواند راه حلی برای برون رفت از مشکلات فعلی آموزش و پرورش باشد؟ برنامه‌های خود را در تحقق عدالت آموزشی چه در سطح کلان جامعه و چه در حوزه انتخابی خود را ارائه بفرمایید.

۶. نظرتان درباره رتبه بندی معلمین در نظام آموزش و پرورش چیست و خود را متعهد به آن می‌دانید؟بیشتر بخوانید: حضور پرشور مردم در انتخابات امنیت و اقتدار کشور را تضمین می‌کنددبیر شورای تبیین مواضع دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: در این جلسات پرسش و پاسخ از هر طیف و جریان سیاسی دعوت شد تا پاسخگوی سوالات دانشجو معلمان باشند تا کنون استقبال نسبتا خوبی هم از این جلسات شده است.

او ادامه داد: سعی شده است تا در طراحی جلسات پرسش و پاسخ گروه‌هایی ۴ تا ۶ نفره به بحث و تبادل نظر با هم بپردازند و از هر لیستی نامزد‌ها امکان حضور و پاسخگویی دارند.

قائم پناه افزود: سعی شده است تا برنامه‌های انتخاباتی در فضای دانشگاه انجام شود و در مواردی هم که امکان برگزاری این برنامه‌ها در فضای دانشگاه وجود نداشت تریبون‌های آزاد و نشست‌های سیاسی در فضایی خارج از دانشگاه، اما در جوی با حضور دانشجو معلمان برکزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار