آمریکا جلوی مذاکره عربستان با ایران را گرفت

تهران (پانا ) - روزنامه البناء با استناد به اطلاعات منابع فرانسوی اعلام کرد، پس از ماجرای حمله به تاسیسات آرامکوی عربستان، سعودی‌ها برای مذاکره با ایران ابراز تمایل کردند، اما آمریکا آن‌ها را منصرف کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا جلوی مذاکره عربستان با ایران را گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برخی منابع فرانسوی آگاه در گفتگو با روزنامه لبنانی «البناء» از تمایل عربستان برای مذاکره با ایران پس از هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی آرامکو پرده برداشتند.

این منابع به نقل از مسئولان سعودی اعلام کردند: عربستان پس از هدف قرار گرفتن آرامکو قصد داشت با ایران مذاکره کند اما آمریکا این مسئله را نپذیرفت و مانع تراشی کرد.

روزنامه البناء در ادامه نوشت: آمریکایی‌ها به عربستان وعده داده بودند که پس از آغاز اعتراض‌ها در عراق، لبنان و ایران، اوضاع جاری بهتر خواهد شد و به دلیل اینکه ایران در وضعیت سختی قرار دارد نباید با آن مذاکره کرد.

این منابع به نقل از یک مسئول سعودی اعلام کردند که عربستان می توانست با ایران درباره معامله فراگیری که چندین پرونده منطقه از جمله یمن و لبنان را شامل شود، مذاکره کند.

روزنامه البناء در پایان نوشت عربستان نمی خواهد حمله به آرامکو تکرار شود زیرا این کار اقتصاد ریاض و جهان را فاجعه آمیز خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار