نقاشی‌های کودکان محروم کارت تبریک نوروزی می‌شود

تهران (پانا) - به‌گفته عضو هیئت مدیره موسسه پویا(موسسه ساخت و تجهیز مدارس در مناطق محروم) در این موسسه قرار است نقاشی‌های کودکان کم برخوردار مناطق محروم استان خراسان رضوی به کارت تبریک نوروزی تبدیل و عواید حاصل از فروش آنها صرف تحقق آرزوهای این کودکان شود.

کد مطلب: ۱۰۲۴۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
نقاشی‌های کودکان محروم کارت تبریک نوروزی می‌شود

به‌گزارش ایسنا، مژگان علیزاده افزود: آذر ماه امسال برای افتتاح یک مدرسه، سفری به خراسان رضوی داشتیم. آنجا در جریان گفت وگو با بچه‌ها درخواست کردیم که آرزوهای خود را بیان کنند اما در کمال تعجب آنها هیچ درکی از آرزو نداشتند.

او تاکید کرد: بچه‌های روستاهای خراسان رضوی در فقر مالی و فرهنگی به سر می‌برند. این بود که همان‌جا تصمیم گرفتیم مسابقه‌ای برپا کنیم. از بچه‌ها خواستیم به آرزوهایشان فکر کنند و سپس نقاشی‌هایی در مورد نوروز و آروزهایشان را برای ما بفرستند.

علیزاده ادامه داد: فکر کردن به آرزو اهمیت زیادی دارد. فکر کردن به اهداف و آرزوها باعث می‌شود بچه‌ها به خودشناسی برسند.

عضو هیئت مدیره موسسه پویا اضافه کرد: همان‌طور که می‌دانید رفتن مسیرهای اشتباهی باعث اتلاف هزینه و انرژی زیادی از فرد می‌شود. این در حالی است که اگر بچه‌ها هدایت شوند و به آرزوها و آینده خود فکر کنند، سعی می‌کنند مسیر درست را برای زندگی انتخاب کنند و انرژی و وقت خود را صرف رسیدن به آن کنند. بدون‌شک در این حالت رضایت درونی آنها نیز بیشتر خواهد بود.

او تصریح کرد: از طریق مدیران مدرسه‌های این مناطق اطلاع‌رسانی کردیم و سپس از همین طریق نقاشی‌های بچه‌ها جمع‌آوری شد و به‌دست ما رسید. جالب اینکه ایده‌های آنها در نقاشی‌هایشان بسیار مورد توجه قرار گرفت.

علیزاده با بیان اینکه بچه‌ها در قالب نقاشی آرزوهایشان را بیان کرده یا سفره هفت سین را به‌شکل زیبایی در نقاشی‌هایشان به تصویر کشیده بودند، گفت: برای مثال یکی از بچه‌ها تصویر سفره هفت سین را بر روی تصویر تپه روستایشان نقاشی کرده بود و این نشان می‌داد که تنها نماد روستایشان همان تپه بوده است.

او بیان کرد: یا کودکی دیگر در قالب نقاشی بیان کرده بود که آرزویش رفتن به پارک همراه خانواده است. آرزویی که شاید برای خیلی از ما دم‌دستی و بدیهی باشد اما برای این بچه در روستا یک آرزو بوده است.

عضو هیئت مدیره موسسه پویا خاطرنشان کرد: در نقاشی دیگری یکی از بچه‌ها آرزوی یک لباسشویی برای مادرش را کرده بود که دیگر مجبور نباشد در سرمای زمستان لباس‌ها را با دست‌هایش و با آب سرد بشوید یا بچه‌ای دیگر آرزوی چرخ خیاطی کرده بود.

او افزود: اما یکی بچه‌ها تصویر دو کودک را با مو و بدون مو نقاشی کرده و نوشته بود، ما نباید همدیگر را مسخره کنیم و درباره کچلی از هم سوال بپرسیم. این نشان می‌داد کودک بدون مو مبتلا به سرطان است و به‌خاطر نداشتن مو مورد تمسخر کودکان دیگر قرار گرفته است.

علیزاده تاکید کرد: به‌همین دلیل آرزوهای موجود در این نقاشی‌ها با کمک خیرین قرار است برآورده شوند. با چند شرکت صحبت کرده و برای سال نو آنها تصمیم دارند این نقاشی‌ها را در قالب کارت تبریک نوروز به کارمندانشان بدهند. عواید حاصل از فروش این کارت پستال‌ها قرار است صرف براورده شدن آرزوهای این کودکان شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار