راه ارتباطی ۲۰۳ روستای استان اردبیل مسدود است

اردبیل (پانا) - بارش برف و کولاک راه ارتباطی ۲۰۳ روستای این استان را مسدود کرده و راهداران برای بازگشایی آن‌ها تلاش می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۲۴۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
راه ارتباطی ۲۰۳ روستای استان اردبیل مسدود است

علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت: در پی بارش برف راه ارتباطی ۳۸۶ روستا در استان مسدود شده بود که با تلاش راهداران تاکنون راه ارتباطی ۱۸۳ روستا بازگشایی شده و رفت و آمد در آنها در جریان است.

او با بیان اینکه هم‌اکنون راه ارتباطی ۲۰۳ روستا در استان مسدود است، افزود: از این تعداد ۸۵ روستا در شهرستان خلخال، ۶۰ روستا در شهرستان کوثر، ۱۸ روستا در اردبیل، ۱۲ روستا در نیر، ۱۲ روستا در سرعین، ۱۰ روستا در شهرستان گرمی، پنج روستا در شهرستان نمین و یک روستا در شهرستان مشگین‌شهر واقع شده است.

رحمتی بیان‌کرد: با وجود بارش برف و کولاک راهداران تلاش می‌کنند تا راه‌ ارتباطی این روستاهای مسدود شده را در کمترین زمان ممکن بازگشایی کنند و به احتمال زیاد از فردا راه‌های ارتباطی تمامی روستاهای استان باز خواهد شد.

او همچنین با اشاره به نامساعد بودن شرایط جوی از شهروندان استان خواست تا از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی و زمستانی از جمله زنجیر چرخ مجهز کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: ۲۸۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری استان با ۴۳۵ نیرو در قالب ۱۱۰ گروه در آماده‌باش کامل بوده و در ۱۳ راهدارخانه سیار و ثابت استان برای خدمات‌رسانی در مواقع نیاز مستقر هستند.

رحمتی افزود: همچنین ۲۰ هزار تن شن و نمک خریداری شده و در انبارها و راهدارخانه‌ها استان برای استفاده در مواقع ضروری ذخیره‌سازی شده است.

او از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار