پاسخ حناچی به تذکر فراهانی درباره استفاده بهینه از مصالح استاندارد

تهران (پانا) - شهردار تهران در پاسخ به تذکر رئیس کمیته بودجه شورای شهر درباره توجه به مصالح استفاده شده در ساخت و سازها تاکید کرد که با توجه به سیاست‌ها و راهبردهای ارتقای کیفیت ساخت‌ و ساز با هدف بهبود وضع نظارت، افزایش بهره‌وری، حفظ سرمایه‌های ملی و اهمیت استفاده بهینه از مصالح استاندارد، به‌ویژه در سازه اصلی ساختمان است.

کد مطلب: ۱۰۲۴۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ حناچی به تذکر فراهانی درباره استفاده بهینه از مصالح استاندارد

پیروز حناچی، شهردار تهران در خصوص تذکر مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر توجه به مصالح و فرآورده‌های ساختمانی در ساخت‌وسازها پاسخ داد.

در متن این پاسخ آمده است:

با سلام و احترام

بازگشت به نامه شماره 160/20369 مورخ 98/7/21در خصوص «تذکر جناب آقای فراهانی، عضو محترم شورای اسلامی شهر تهران، پیرامون توجه به مصالح و فرآورده‌های ساختمانی در ساخت ‌و سازها» به استحضار می‌رساند، با توجه به سیاست‌ها و راهبردهای ارتقای کیفیت ساخت ‌و ساز باهدف بهبود وضعیت نظارت، افزایش بهره‌وری، حفظ سرمایه‌های ملی و اهمیت استفاده بهینه از مصالح استاندارد به‌ویژه در سازه اصلی ساختمان اقدامات ذیل به‌عمل‌آمده است:

1- انعقاد تفاهم‌نامه شماره 811/24782 مورخ 97/1/19 با سازمان نظام‌مهندسی استان تهران، اداره کل استاندارد استان تهران، انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ایران و انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی استان تهران. (پیوست)

2- دعوت از اساتید و صاحب‌نظران اهل‌فن جهت آموزش نیروهای فنی و برگزاری دوره‌های آموزشی ازجمله بتن الیافی، برپائی همایش بتن، کیفیت اجرا و نظارت.

3- تهیه و ابلاغ بخشنامه الزام به استفاده از بتن آماده استاندارد به شماره 80/1328437 مورخ 97/1/28.

4- الزام الصاق تصویر قرارداد خرید بتن و فرآورده‌های ساختمانی استاندارد در زونکن کارگاهی ساختمان‌های در حال احداث، جهت کنترل و بررسی مستمر در بازدیدهای دوره‌ای.

5- برخورد با متخلفین کادر نظارت و اجرا و معرفی مهندسان خاطی احتمالی به شورای انتظامی سازمان نظام‌مهندسی و جلوگیری از ادامه عملیات ساختمانی، در صورت عدم رعایت موارد مذکور.

6- معرفی تولیدکنندگان پلی استایرن دارای پروانه «کاربرد علامت استاندارد اجباری» از سازمان استاندارد و یا «گواهینامه فنی» از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، به مناطق 22 گانه جهت اطلاع‌رسانی به متقاضیان صدور پروانه.

7- الزام استفاده از پلی استایرن استاندارد برای عایق حرارتی و صوتی در اجرای سقف‌ها و دیوارهای دوجداره، جهت صرفه‌جویی و استفاده بهینه سوخت بر اساس مبحث 19 مقررات ملی ساختمان.

8- الزام به استفاده از تیرچه‌بلوک استاندارد طی بخشنامه شماره 811/1163419 مورخ 96/10/16.

9- الزام استفاده از مصالح استاندارد، تهیه شناسنامه فنی ساختمان و پیش‌بینی سازوکار بیمه کیفیت.

10- اخذ نتایج آزمایشات کنترل کیفی پروژه در بازدیدهای میدانی.

11-کنترل و نظارت مستمر کارشناسان مناطق و نواحی ذی‌ربط.

12- الزام به استفاده از مصالح و بلوک‌های استاندارد طی بخشنامه شماره 80/1112951 مورخ 90/10/10.

ضمناً در خصوص مصوب «چگونگی ایمن‌سازی و استاندارد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و تشخیصی شهر تهران»، «دستورالعمل طراحی و بهسازی و تغییر کاربری بیمارستان‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی» تهیه گردید. دستورالعمل فوق‌الذکر در چهارمین جشنواره پژوهش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری به‌عنوان یکی از اثرات برتر شناخته‌شده (پیوست CD) و به کمیسیون توسعه و عمران شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز ارائه گردیده است.

لازم به ذکر است سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در پروژه‌های ساختمانی که مستلزم به اخذ تأییدیه ایمنی و آتش‌نشانی هستند، ضمن توجه به موارد ذیل، مجوز استفاده از مصالح غیراستاندارد در بخش‌های مربوط به ایمنی و آتش‌نشانی ساختمان‌ها را نمی‌دهد:

الف) طراحی باید بر اساس ضوابط و آئین‌نامه‌های فنی ملی و بین‌المللی باشد.

ب) مصالح و تجهیزات مورداستفاده باید از مراجع استاندارد دارای تائیدیه باشند که برای حصول این هدف در لیست سازمان که تمام مراحل استعلام از مراجع تخصصی و قانونی و بررسی نمونه‌ها و استعلام اصالت کالا در زمان صدور تأییدیه طی می‌شود.

ج) مجری ذیصلاح: تمام مجریان ضمن آنکه آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند در زمان بازدید عملکرد آن‌ها نیز مورد پایش قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار