انتخابات مجلس و پارلمان دانش آموزی اصفهان در بخش دختران

اصفهان (پانا) - انتخابات مجلس و پارلمان دانش آموزی اصفهان در بخش دختران در تالار ادب برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات مجلس و پارلمان دانش آموزی اصفهان در بخش دختران

در این مراسم که با هدف مشخص نمودن افراد منتخب مجلس و شورای دانش آموزی استان و افراد پارلمان دانش آموزی برگزار شد، هریک از کاندیداها به معرفی خود پرداخته اند.

زهرا پلویان، مسئول برگزاری انتخابات مجلس دانش آموزی استان در توضیح برگزاری این انتخابات گفت: یکی از مسئولیت های سازمان دانش آموزی و دیگر تشکل های دانش آموزی تربیت اجتماعی افراد است که در این انتخابات مسئولیت پذیری و نقش پذیری به افراد آموزش داده می شود. یکی از ویژگی های تربیتی و اجتماعی انتخابات این است که دانش آموزان با مفهوم مشارکت آشنا و منافع جمعی و همنوعان خود را بر سلیقه نظرات شخصی ارجعیت می دهند و و با زبان گویا به بیان دغدغه های دانش آموزان می پردازند. برگزاری انتخابات دانش‌آموزی سبب تقویت اعتماد به نفس، تقویت قدرت تحلیل و تصمیم‌گیری در دانش‌آموزان می شود.

وی افزود: مجلس دانش آموزی یکی از نهادها و کانون‌های مهم آموزش و پرورش است که دانش آموزان منتخب در مجلس دانش آموزی می توانند مسئولین را در آموزش و پرورش یاری کنند و پیشنهادات و نظرات خود را به آنان ارائه کنند.

پلویان با بیان اینکه نمایندگان مجلس دانش‌آموزی، الگویی برای دیگر دانش آموزان هستند، گفت: مجلس دانش آموزی با حدود 150 نماینده هر دو سال یک بار با برگزاری انتخابات، از میان منتخبین شوراهای دانش آموزی سراسر کشور، با عبور از مراحل مدارس، مناطق و استان‌ها تشکیل می‌شود و دانش آموزانی که وارد مجلس می شوند الگویی برای دیگر دانش آموزان هستند، الگوی اخلاقی، رفتاری و مشارکتی.

کارشناس مسئول تشکیلات سازمان دانش آموزی استان در پایان گفت: انتخابات امسال مطابق با شیوه نامه ارسالی از سمت سازمان مرکز برگزار خواهد شد که امروز این انتخابات در بخش دختران و فردا در بخش پسران انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار