همایش ریاضی و آمار در آموزش و پرورش ناحیه یک ری برگزار شد

شهرری ( پانا ) _ همایش درسهای ریاضی و آمار آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با حضور حمید قره‌گوزلو داور کشوری جشنواره های علمی الگوهای برتر تدریس، محمود داورزنی مؤلف کتابهای درسی و80 نفر از مدرسان ریاضی در ناحیه یک شهرری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
همایش ریاضی و آمار در آموزش و پرورش ناحیه یک ری برگزار شد

حمیدقره‌گوزلو سرگروه سابق درس ریاضی در آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و سخنران این همایش، در نقد و بررسی دو کلیپ از فیلم‌های چهاردهمین دوره جشنواره کشوری الگوهای برتر تدریس گفت: عدم انطباق واقعیت ها در فضای آموزشی کشور با روند برگزاری جشنواره‌های علمی تدریس را از جمله مهمترین چالش‌های موجود در روند برگزاری این جشنواره هاست.

او که مدرس درسهای ریاضی و آمار است و سابقه داوری جشنواره‌های علمی این درسها را در کارنامه خود دارد، شاخص‌ها و ملاک‌های داوری بر اساس چشم‌انداز سند تحول بنیادین و ساحت‌های شش گانه مدیریت تعالی را تشریح کرد و به پرسشهای دبیران ریاضی و آمار شهرستانهای استان پاسخ گفت.

محمود داورزنی مؤلف و مدرس کتب ریاضی و آمار پایه های مختلف مقطع تحصیلی متوسطه دوم و دیگر سخنران همایش استانی درسهای ریاضی و آمار، روشهای تدریس درس احتمالات را توضیح داد و با ذکر مثال های جامع و متعدد مباحث مختلف و چالشهای موجود در شیوه تدریش این درس را تشریح کرد.

مصطفی آل‌بویه دبیر درسهای ریاضی و آمار که به تازگی از مأموریت آموزشی در کشور برزیل بازگشته‌است، در ارائه گزارش نتایج مطالعات تطبیقی خود در زمینه آموزش ریاضی، گفت: تفاوت اساسی در شیوه آموزش این درس در برزیل با کشور ما، ملموس کردن نتایج کاربرد ریاضی در امور مختلف زندگی شهروندان از جمله استفاده از مدلهای ریاضی در مهندسی شهری در آن کشور است.

همایش استانی دبیران ریاضی متوسطه دور دوم با محوریت روش‌های فعال تدریس ریاضی و آمار با حضور سیدعلی حسینی معاون آموزش مقطع متوسطه، مراد شجاعی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و پژوهشی، زلیخا سلیمان‌پور کارشناس تکنولوژی و گروههای آموزشی مقطع متوسطه، سرگروههای آموزشی و 80 نفر از دبیران مناطق آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در تالار جلال آل احمد اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری برگزار شد.

خبرنگار: امجد امیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار