معاون سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد

چند سناریو برای احیاء جنگل‌های حرا

تهران (پانا) - معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از احیاء جنگل‌های حرا خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
چند سناریو برای احیاء جنگل‌های حرا

احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌وگو با پانا درباره اقدامات سازمان محیط زیست برای حفظ جنگل‌های حرا در ایران اظهار کرد:جنگل‌های حرا یکی از اکوسیستم‌های منحصر به فرد در غرب آسیا هستند که آخرین بازمانده این گونه محسوب می‌شوند. جنگل‌های حرا از نوار جنوب شرقی آسیا شروع می‌شود و تا غرب آسیا را فرا می‌گیرد و منتهی‌الیه آن در استان بوشهر است که برای حفظ این جنگل‌ها اقدامات زیادی صورت گرفته است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت با اشاره به کاشت درختان حرا گفت: به صورت دست کاشت تعداد زیادی حرا نیز علاوه استان هرمزگان، در استان خوزستان در محدوده شهرستان ماهشهر نیز کاشته شده است.

وی همچنین درباره اقداماتی که برای جلوگیری از ورود مواد نفتی به جنگل‌های حرا صورت می‌گیرد، گفت: برای جلوگیری از ورود مواد نفتی به محیط آبی، که از داخل کشتی‌ها صورت می‌گیرد یا ناشی از نشت خطوط لوله نفت است و بارها نمونه آن را شاهد بودیم یا مواد نفتی که به صورت پساب از حاشیه وارد محیط آبی می‌شود و در آخر موادی که به وسیله سوخت قاچاق در جنگل‌های حرا سرریز و باعث آلودگی می‌شود، اقداماتی در دستور کار داریم که به صورت ویژه در کارگروه‌ها و جلسات دنبال می‌شود.

لاهیجان‌زاده گفت: با توجه به اینکه برخی موارد آلودگی مربوط به وزارت نفت و سازمان بنادر است با این دو ارگان جلسات مختلفی داشتیم تا از تخریب جنگل‌ها و ورود مواد نفتی جلوگیری کنیم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت با بیان اینکه احیاء جنگل‌های حرا جزو اولویت‌های محیط زیست قرار دارد، گفت: برای اینکه بتوانیم جنگل‌های حرا را احیاء کنیم برنامه‌های مختلفی داریم از جمله اینکه قرار است جنگل‌ها را توسعه دهیم و در این زمینه جلسات زیادی با سازمان‌های مردم نهاد و بومی مناطق جنوبی و شهرداری‌های آن مناطق برگزار کردیم و با سازمان جنگل‌ها نیز وارد مذاکره شده‌ایم که نهالستان حرا را توسعه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار