سرپرست معاونت پژوهش ،برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران :

چالش نظام آموزش و پرورش و نگاه اداری عدم توجه به یافته های پژوهشی و سلیقه ای عمل کردن است

اسلامشهر (پانا) - همایش تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش اسلامشهر با حضور سرپرست معاونت پژوهش ،برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ، معاون فنی و اداری فرماندار ، مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر و سایر مسئولین در تالار باغ زندگی منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
چالش نظام آموزش و پرورش  و نگاه اداری  عدم توجه به یافته های پژوهشی و سلیقه ای عمل کردن  است

در این مراسم مهدی درخشانی سرپرست معاونت پژوهش ،برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در سخنانی اظهار کرد:به عنوان شخصی که در مدت بیست سال در مقاطع و مسئولیتهای مختلف خدمت کردم ،اعلام می کنم سخن گفتن برای گروه معلمین که در سخت ترین شرایط با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و مطالبه گر نیز هستند مشکل خواهد بود.

او در باب اهمیت پژوهش افزود:در بخش همکاران آموزش و پرورش ما با دو گروه روبه رو هستیم ،گروه اول پژوهشگرانی که با تمرکز بر روی مسئله دنبال راه حل بوده و در نهایت به خروجی خود که اثر پژوهشی است ، می رسند و گروه دوم همکارانی که رفتار مشکل محور دارند و انتقاد می کنند.

او در ادامه بیان کرد: در مبحث دیگر با بررسی همکاران نظام آموزش و پرورش به این نتیجه رسیدیم که پژوهشگران ما با سواد و اهل مطالعه هستند و کار این گروه نیاز به منابع انگیزشی نداشته وخود انگیزشی هستند و جمعی دیگر با سواد کم ،ناامید و نیاز به انگیزش دارند که گروه اول را 30درصد و گروه دوم را 70درصد را شامل می شوند و سنگینی کار ما در نظام تعلیم و تربیت بر عهده همان سی درصد است.

درخشانی اذعان کرد:هم اکنون چالش نظام آموزش و پرورش و نگاه اداری ما عدم توجه به یافته های پژوهشی و سلیقه ای عمل کردن است و هرگاه تصمیم و برنامه ای در سیستم آموزش و پرورش منجر به تغییرات اثر گذار در دانش آموز و محیط آموزشی نشود هدر دادن سرمایه و وقت می باشد و و با توجه به ارسال سیل بخشنامه ها و درخواست گزارش های گوناگون از مدیران کار این عزیزان از جنبه کیفی مناسب برخوردار نیست و تغییر مشهودی را شاهد نیستیم.

سرپرست معاونت پژوهش ،برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تصریح کرد: در بخش سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی بی بایست شهروند مسئولیت پذیر تربیت کنیم و بیاییم بررسی کنیم و به این سوال اساسی جواب دهیم که در این محور موفق بودیم یا فقط سرویس خدماتی می دهیم و دانش آموزان ما هم نمره محور و خفظ کننده مطالب هستند.

او در رابطه با توجه به امر پژوهش در بیانیه گام دوم تأکید کرد:در بخش کمی آمار پژوهش در شهرستانهای استان تهران مناسب است ،لیکن در قسمت کیفی جای کار زیاد و امید است تغییر رفتارهادر محیط آموزشی را شاهد باشیم.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار