رقابت ۵۰۰ دانش آموز استثنایی تهرانی در جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان با نیازهای ویژه

تهران (پانا) - جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان با نیازهای ویژه شهر تهران به مدت چهار روز و در دو نوبت پسران و دختران در حوزه هنرهای آوایی و نمایشی در محل مجتمع نابینایان شهید محبی برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۰۲۴۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رقابت ۵۰۰ دانش آموز استثنایی تهرانی در جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان با نیازهای ویژه

روزهاست دانش آموزان استثنایی شهر تهران در محل مجتمع نابینایان شهید محبی، هنرهای آوایی و نمایشی شان را به رخ توانمندان حوزه آموزش و پرورش می کشند. دانش آموزان دختر و پسری که محصول ایثار و فداکاری مربیانی هستند که کمتر از آنها اسمی برده می شود.
عزیزی، معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران می گوید: جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان با نیازهای ویژه در دو بخش هنرهای آوایی و نمایشی از روز شنبه۲۶ بهمن ماه آغاز شده و تا ۲۹بهمن ادامه دارد. دو روز هنرهای نمایشی و دو روش هنرهای آوایی است که در دو نوبت دانش آموزان پسر و دختر برگزار می شود.
او افزود: هدف از این جشنواره تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس دانش آموزان استثنایی است. همچنین دانش‌آموزان مستعد در این جشنواره شناسایی شده و زمینه حضورشان در عرصه های ملی و بین المللی را فراهم کنیم.
عزیزی با اشاره به ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین می افزاید: دانش‌آموزان ما براساس ساحت های تربیتی که در سند تحول بنیادین مطرح شده تربیت می شوند و یکی از همین ساحت ها همان حس زیبایی شناختی و هنر است و این جشنواره در راستای تحقق همین ساحت تربیتی است. همچنین شعار این جشنواره امید و مهارت و نشاط است.
او در ارتباط با نحوه حضور دانش آموزان در این جشنواره می گوید: در ابتدا فراخوانی بصورت سراسری برای همه مدارس استثنایی شهر تهران ارسال شد تا مدارس دانش آموزان موفق شان را به ما معرفی کنند و با هماهنگی های انجام شده قرار شد در این جشنواره شرکت کنند.
عزیزی می گوید: این جشنواره تمامی گروهها اعم از جسمی حرکتی، نابینایان، ناشنوایان و کم توان ذهنی و بچه های اوتیسم را شامل می شود. در واقع ۱۵ مدرسه در گروه نمایش و ۲۱ مدرسه در گروه سرود شرکت کردند و در کل ۵۰۰ دانش آموز در جشنواره شرکت کردند که از این تعداد ۲۸۰ دانش آموز دختر و ۲۲۰ نفرشان پسر است.
او هدف از برگزاری این جشنواره را شناخت دانش آموزا مستعد اعلام کرده و می گوید: از بین این دانش آموزان می خواهیم گروه استانی نمایش و سرود داشته باشیم و دانش‌آموزانی که توانایی بیشتر دارند و بیشتر می توان روی آنها سرمایه گذاری کرد را تحت تربیت مربیان مجرب قرار داده تا آنها را به عرصه های بالاتر برسانند. البته از آنجایی که یکی از اهداف اصلی این است که دانش آموزان نتیجه کار خود را ببینند و مخصوصا برای بچه های با نیازهای ویژه این مهم ضرورت دارد، اختتامیه ای بعد از عید نوروز برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار