به پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» بپیوندیم

رشت (پانا) - مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از مردم استان خواست به پویش مردمی اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی سراسر استان با شعار "اهدای کتاب، اهدای آگاهی" بپیوندند.

کد مطلب: ۱۰۲۴۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
به پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» بپیوندیم

پریسا کرمی با بیان اینکه نیاز همیشگی کتابخانه ها روزآمدسازی کتاب هاست؛ افزود: در راستای اجرای سند توسعه کتابخانه‌ها در افق ۱۴۰۴ که شامل توسعه کتابخانه های عمومی، احداث کتابخانه در مناطق فاقد کتابخانه و نیز به روزرسانی کتاب‌های کتابخانه های استان می‌شود ما همواره نیازمند روز آمدسازی منابع و کتاب ها در کتابخانه ها هستیم.
وی اظهار کرد : در این پویش سراسری که از ابتدای اسفندماه با شعار " اهدای کتاب، اهدای آگاهی" و به میزبانی کتابخانه های عمومی استان گیلان آغاز می شود، مردم فرهیخته استان گیلان می توانند با مراجعه به نزدیک ترین کتابخانه عمومی، کتاب های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.
وی در راستای بیان اهداف برگزاری این پویش فرهنگی گفت: ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تقویت مجموعه‌سازی کتابخانه‌های عمومی، ایجاد حس همبستگی در میان مردم و ایجاد تعلق در تامین منابع کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ اهدای کتاب و کتابخوانی و اشاعه سنت حسنه اهدای کتاب از مهمترین اهداف اجرای این طرح می باشد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین فرهنگ‌سازی به منظور اهدای کتاب‌های مفید و بدون استفاده موجود در منازل و ادارات، فراهم آوردن امکان دسترسی کتاب‌خوانان و علاقه‌مندان به کتاب و منابع خواندنی، صرفه‌جویی در هزینه‌های تامین منابع اطلاعاتی و شناساندن کتابخانه به عموم مردم و تشویق به ارتباط با کتابخانه عمومی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.
پریسا کرمی با دعوت از عموم مردم فرهیخته استان گیلان برای پیوستن به پویش "اهدای کتاب، اهدای آگاهی" اظهار امیدواری کرد :با اجرای این طرح بخش اعظمی از نیازهای مطالعاتی کتابخانه های عمومی توسط مردم و مسئولان گیلانی مرتفع شود.
پویش "اهدای کتاب، اهدای آگاهی" از ابتدای اسفندماه سال جاری در ۱۰۰ کتابخانه عمومی استان گیلان همزمان با سراسر کشور آغاز می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار