ناصر ابوشریف: ایران توانایی رهبری سیاسی، دینی و علمی منطقه را دارد

تهران (پانا) - نشست تخصصی «قدس پایتخت ابدی فلسطین» به مناسبت سالروز تاسیس نخستین سفارت کشور فلسطین در جهان به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، صبح امروز در هنرستان ناشنوایان نیمروز برگزار و از کارگاه نقاشی با عنوان «فلسطین مظلوم» که توسط دانش‌آموزان ناشنوا آماده شده بود، با همت اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
ناصر ابوشریف: ایران توانایی رهبری سیاسی، دینی و علمی منطقه را دارد

در این نشست رئیس آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران در ابتدا ضمن خیرمقدم به مهمانان گفت: «مردم شریف و‌ مظلوم فلسطین همواره با قیام، استمرار در مقاومت خود و تلاش برای حفاظت از مسجد الاقصی و‌ قدس شریف با دستان خالی یا با سنگ در مقابل انواع تجهیزات نظامی رژیم اشغالگر اسرائیل و هم‌پیمانان او ایستاده‌اند. این روز را گرامی‌ می‌داریم و آن را به مردم فلسطین و همه مسلمانان جهان تبریک می‌گوییم.»

در ادامه ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به قداست سرزمین فلسطین و مسجد الاقصی و تاکیدات قرآنی درباره آن گفت: «اولاترین مردم نسبت به مسأله فلسطین، مسلمانان هستند. مسأله فلسطین نه مسأله خود مردم فلسطین بلکه مسأله کل امت اسلامی است. امام خمینی هم به این مسأله نگاه دینی داشتند و فرمودند که ما وظیفه داریم از فلسطین حمایت و محافظت کنیم. سرزمین فلسطین متعلق به فلسطینیان است، از ابتدای تاریخ آنجا بوده‌اند و یهودیان از جاهای دیگر آمده‌اند، یهودی‌ها غریبه هستند و به فلسطین تحمیل شده‌اند.»

او با اشاره به روایات متعدد درباره سرزمین فلسطین تاکید کرد این ادعا که اکنون می‌گویند یهودی‌ها ۳ هزار سال در این سرزمین قدمت دارند یک دروغ بزرگ است. ابوشریف افزود: «فلسطین متعلق به فلسطین است. این ادعاها خرافات است و متاسفانه خیلی‌ها باور کرده‌اند. برخی از سیاست‌مداران هم به این خرافات دامن می‌زنند، برای نمونه زمان لیبرمن، وزیر جنگ اسبق اسرائیل می‌گفت حضرت موسی اشتباه کرد که ما را به سرزمینی آورد که دور تا دور ما را دشمنان گرفته‌اند تا ما را بکشند، هر کس نداند احساس می‌کند که لیبرمن با حضرت موسی آمده است.»

مسیحیان صهیونیست خرافاتی دارند که باید مسجدالاقصی را خراب کنند و جای آن هیکل سلیمان را بسازند تا حضرت عیسی مسیح ظهور کند

نماینده جهاد اسلامی فلسطین طرح معامله قرن را یک طرح استعماری نه تنها برای فلسطین بلکه برای امت اسلامی دانست و گفت: «اولین کسی که این طرح استعماری را مطرح کرد ناپلئون بناپارت بود که بعد از اشغال مصر می‌خواست فلسطین را هم اشغال کند که نتوانست و بعد از او انگلستان با هدف تجزیه امت اسلامی با تأسیس یک کشور دروغین همان کار را ادامه داد. حفظ خط تجاری خود در منطقه و رهایی از شر یهودیان در اروپا هدف انگلستان بود. آن‌ها می‌خواستند از شر یهودیان خلاص شوند. خیلی‌ها در آمریکا که تعداد زیادی هم هستند طرفدار مسیحیان صهیونیستی‌اند. این‌ها معتقدند باید زمانی به فلسطین برگردند که حضرت مسیح برگردد، اما با خرافات این‌ها زودتر آمدند حکومت تشکیل بدهند و با فراهم کردن زمینه‌های لازم، حضرت عیسی ظهور کند، برای مثال خرافات دارند که به جای مسجدالاقصی آن را خراب کنند و هیکل سلیمان را بسازند تا حضرت عیسی ظهور کند. صهیونیست‌ها صدها بار از داعش بدتر هستند. بوش رییس‌جمهور اسبق آمریکا زمانی که به عراق حمله کرده بود گفته بود من در جنگ عراق به دنبال یافتن یاجوج و ماجوج هستم و این طرز فکر رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا است.»

ابوشریف گفت: «مشکل ترامپ با ایران برای حفظ اسرائیل است و گرنه ایران اصلا خطر نظامی برای کسی ندارد. همه این مقدماتی که توضیح دادم برای این بود که بگویم چرا ایران قدس را به عنوان نقطه مرکزی امت اسلامی مطرح کرده است.»

ناصر ابوشریف شرط اصلی پیشرفت امت اسلامی را خروج آمریکا از منطقه و حذف این غده سرطانی یعنی اسرائیل دانست و گفت: «اکنون ایران از همه نظر آماده پیشرفت است ولی آمریکا و هم‌پیمانان ایران نمی‌خواهند ایران پیشرفت کند تا اسرائیل حفظ شود. اکنون شاهد فشار شدیدی به کشورهای همسایه برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستیم اما تنها کشوری که در برابر این فشار ایستاد جمهوری اسلامی ایران است. ایران توانست در سایه این فشارها به پیشرفت‌های زیادی برسد و شایستگی این را دارد که نه تنها خود بلکه منطقه را در سطوح سیاسی و دینی و علمی هدایت کند، به هیچ مستشار غربی در کشورش نیازی نداد و به خودکفایی و استقلال دست یافته است.»

نماینده جهاد اسلامی فلسطین به گزارشی استراتژیک که خود رژیم اشغالگر منتشر کرده است، اشاره کرد و گفت: «در این گزارش خود اسرائیلی‌ها اقرار کردند که ایران جزو ده کشور برتر و پیشرفته جهان است، این را یک گزارش استراتژیک اسرائیل عنوان کرده است و طبق این گزارش تنها تهدید خود را ایران می‌دانستند. رئیس ستاد ارتش صهیونیستی اخیرا گروهی را از ژنرال‌های بزرگ خود برای مقابله با جمهوری اسلامی تشکیل داده است که هدف آن‌ها طراحی بهترین طرح‌ها برای مقابله با ایران است.»

ابوشریف در پایان گفت:‌ «ما ایمان داریم که این سرزمین به ما بازخواهد گشت چون خداوند به ما وعده پیروزی داده است. حاج قاسم سلیمانی جزو بندگان خوب خداوند بودند که شبانه‌روز تلاش کردند. کسی که وصیت‌نامه ایشان را بخواند به خوبی آن تفکر عرفانی او را درمی‌یابد. انشالله ایران تمام شروط پیروزی را دارد و به زودی پیروز خواهد شد. فشارها زیاد است و گاهی آدم مأیوس می‌شود ولی پس از یاس پیروزی وجود دارد. انشالله حضرت مهدی ظهور خواهد کرد و جهان را پر از عدل خواهد کرد.»

در ادامه این مراسم از کارگاه نقاشی «فلسطین مظلوم» رونمایی شد. تابلوهای این نمایشگاه از سوی دانش‌آموزان دختر ناشنوا در هنرستان نیمروز در حال تکمیل است و اردیبهشت سال آینده در باغ موزه دفاع مقدس در نمایشگاهی به همین منظور نمایش داده خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار