۴ هزار دانش‌آموز همچنان در خطر ترک تحصیل هستند

تهران (پانا) - ۶ هزار دانش‌آموز بودند و حالا ۲ هزارتای آن‌ها در سرکلاس درس حاضر می‌مانند. اما هنوز سرنوشت ۴ هزار دانش‌آموز دیگر معلوم نیست و اگر زودتر به آن‌ها کمک نشود، احتمال ترک تحصیل‌شان وجود دارد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
۴ هزار دانش‌آموز همچنان در خطر ترک تحصیل هستند

به‌گزارش عصر ایران؛ ۶ هزاز دانش‌آموز بودند و حالا ۲ هزارتای آن‌ها در سرکلاس درس حاضر می‌مانند. اما هنوز سرنوشت ۴ هزار دانش‌آموز دیگر معلوم نیست و اگر زودتر به آن‌ها کمک نشود، احتمال ترک تحصیل‌شان وجود دارد. این دانش‌آموزان تحت حمایت و پوشش بنیاد کودک هستند.

بنیاد کودک یک موسسه خیریه است که به‌طور تخصصی روی تحصیل کودکان با استعداد اما کم‌ برخوردار فعالیت می‌کند. بنیادکودک ۲۵ سال کوشیده است که هزاران دانش‌آموز با استعداد کم‌برخوردار را از خطر حتمی ترک تحصیلِ اجباری برهاند و امروزه نیز بیش از ۱۱هزار دانش‌آموز با استعداد با میانگین معدل بالای 17.5 را حمایت می‌کند.

از فروردین ماه سال ۹۸ اداره خزانه‌داری امریکا مجوز انتقال وجه از دفتر بنیادکودکِ امریکا به دفتر ایران را که بیش از ۶ هزار دانش‌آموز را تحت حمایت دارد؛ تمدید نکرد. بنابراین بنیادکودک در ایران از منابع اندک موجود خود برای جلوگیری از افزایش فشار به خانواده‌های دانش‌آموزان از شروع سال ۹۸ با پرداخت مقرری ماهانه، آن‌ها را حمایت کرده است و موسسه مجبور شد جذب دانش‌آموز جدید را متوقف کند.

در شرایطی چنین بحرانی که می‌تواند به‌واسطه تحصیل ۶ هزار دانش‌آموز در سراسر کشور تبدیل به یک فاجعه فرهنگی شود؛ بنیاد کودک با اجرای کمپین همیار حاضر برآن شد بحران خطر ترک تحصیل 6 هزار دانش‌آموز از 11هزار دانش‌آموز بورسیه بنیادکودک را که به‌دلیل عدم امکان انتقال وجه از دفتر امریکا به‌داخل کشور به‌وجود آمده بود؛ به اطلاع عموم جامعه برساند.

این اطلاع‌رسانی که با همکاری سایت تحلیلی خبری عصر ایران آغاز شده بود در ادامه منجر به جذب همیارانی شد که نگذاشتند، ۲ هزار کودک از ۶ هزار کودک در خطر ترک تحصیل، مدرسه را رها کنند. در حال‌حاضر نیز 4هزار دانش‌آموز کماکان در انتظار جذب همیار هستند تا با تکمیل نیاز ماهانه از مقرری کامل برخوردار شده و بی‌دغدغه به تحصیل خود ادامه دهند. اما از این تعداد، 399 دانش‌آموز هستند که هیچ همیاری هنوز برایشان جذب نشده است و برای ورودشان به چرخه حمایتیِ موسسه، نیازمند حمایت سایر نیکوکاران هستند.

اگرچه به‌طور متوسط نیاز هر دانش‌آموز ماهانه 300هزار تومان است؛ اما این همیاری می‌تواند حتی با پرداخت 50هزارتومان در ماه آغاز و با حمایت چندین همیار سقف نیاز یک دانش‌آموز تکمیل شود. بر اساس این گزارش، کسانی‌که علاقه‌مند به همکاری برای نگه‌داشتن ۴ هزار دانش‌آموز باقی‌مانده در سر کلاس درس هستند، می‌توانند جهت دریافت آگاهی بیشتر و نیز حمایت از این دانش‌آموزان با دفتر مرکزی بنیادکودک با شماره 42510-021 حاصل فرمایید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار