ضرورت استفاده از زنجیر چرخ در راههای ارتباطی استان اردبیل

اردبیل (پانا)- اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل اعلام کرد راههای ارتباطی استان باز بوده و به دلیل بارش برف و کولاک تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

کد مطلب: ۱۰۲۴۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت استفاده از زنجیر چرخ در راههای ارتباطی استان اردبیل

براساس گزارش مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بارش برف همراه با کولاک مقطعی در راههای ارتباطی استان بویژه گردنه های حیران، صائین و سرچم و مناطق کوهستانی مناطق مرکزی و جنوبی استان وجود دارد بنابراین به رانندگان توصیه شده است در صورت ضرورت سفر حتما زنجیر چرخ و وسایل ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند.

محور خلخال - پونل به دلیل بارش برف و نداشتن ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

اداره کل آموزش و پرورش استان نیز اعلام کرد به دلیل بارش برف و سردی هوا در اردبیل و نمین پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه دوره اول، مدارس استثنایی و تمامی مقاطع روستایی، در گرمی، انگوت، ارشق، کوثر و هیر تمامی مقاطع تحصیلی، در خلخال، شاهرود، نیر و سرعین پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول، در مشگین شهر پیش دبستانی، ابتدایی و تمامی مقاطع تحصیلی روستایی، در خورش رستم پیش دبستانی و ابتدایی و در لاهرود فقط مقطع پیش دبستانی در نوبت صبح امروز تعطیل گردید..

ضمنا براساس اطلاعیه دیگر اداره کل آموزش وپرورش اردبیل به علت بارش برف و وبرودت هوا در نوبت بعداز ظهر نیزدر اردبیل، نمین/ پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اولدر مشگین شهر/ تمامی مقاطع تحصیلی در خلخال/ پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول روستایی ودر گرمی و هیر/پیش دبستانی، ابتدایی تعطیل شد.

اداره کل هواشناسی استان هم پیش‌بینی کرده که تمرکز بارش برف بیشتر در مناطق مرکزی و جنوبی استان بوده و در مناطق شمالی بارش باران انتظار می‌رود و از ظهر روز سه شنبه تا اواخر وقت چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی تضعیف شده و آسمان استان غالباً صاف تا نیمه ابری گاهی با وزش باد تند خواهد بود.

همچنین از اواخر وقت چهارشنبه با تقویت سامانه بارشی ضمن افزایش ابر و وزش باد در روز پنجشنبه در اغلب مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش باران و برف تداوم یافته و در ساعات اولیه روز جمعه این سامانه بارشی از استان خارج می‌شود.

این اداره کل یخبندان و لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید افقی، اختلال در تردد در جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌ها، احتمال اختلال در عملیات پرواز‌ها و اختلال در امدادرسانی را از اثرات مخاطره‌ای سامانه بارشی در استان اردبیل اعلام کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار