مرمت ۳۷ پل در لرستان

نصب ۲۰ هزار علائم ایمنی در لرستان

لرستان (پانا)- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان عنوان کرده بیش از ۲۰ هزار انواع علائم ایمنی در استان نصب شده است.

کد مطلب: ۱۰۲۴۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مرمت ۳۷ پل در لرستان

عباس شرفی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهم اقدامات اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، عنوان کرد: انعقاد قرارداد جهت احداث و مرمت ۱۴۰ دستگاه ابنیه کوچک و بزرگ بااعتبار ۷۸ میلیارد تومان که تاکنون کار احداث و مرمت ۳۷ دستگاه پل به اتمام رسیده است.

او روکش آسفالت ۱۱۵ کیلومتر از محورها، رفع و اصلاح ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در راه‌ها، ساماندهی و پشتیبانی ۱۵۶ کیلومتر از روشنایی و خط‌کشی ۱۴۰۰ کیلومتر از محورها را از دیگر اقدامات برشمرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: در مدت یاد شده ترمیم ۶۰ درصد از گارد ریل‌های محورهای استان انجام شده که این عملیات تا ۱۵ اسفند ما صددرصد خواهد شد.

شرفی ساماندهی نقاط حساس و حادثه‌خیز محور پل‌دختر که بعد از سیل باعث نگرانی کابران جاده‌ای بود (که در بازدید ۲۱ بهمن‌ماه آقای مهندس حسن نیا از محور مذکور اقدامات انجام شده مورد تائید قرار گرفت)، نصب بیش از ۲۰۰۰۰ انواع علائم ایمنی در محورها، بازسازی و اورهال کردن ۵۲ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری که کاملاً متوقف بودند را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

او خاطرنشان کرد: عملیات راهداری زمستانی با حداقل انسداد، با وجود محدودیت‌های ماشین‌آلات راهداری و منابع مالی، درزگیری با قیر پلیمری به طول ۲۵۰۰۰ متر، لکه‌گیری هندسی به طول ۸۹ کیلومتر، آماده‌سازی ۱۰۴ کیلومتر از راه‌های روستایی در راستای طرح ابرار، انعقاد قرارداد ۲۰۰ کیلومتر روکش حفاظتی چیپ سیل در سطح استان و اقدامات دیگری از جمله شانه سازی راه‌ها، بهسازی راه‌های خسارت دیده ناشی از سیل، برقراری راه ارتباطی ۸۷۰ روستا که در اثر سیل دچار انسداد مسیر شده بودند، صورت گرفته است.

او همچنین اضافه کرد: در این مدت افتتاح ۳۷ دستگاه پل، ۱۱۵ کیلومتر روکش آسفالت، ۳٫۵ کیلومتر روشنایی و ایمن‌سازی ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی استان، احداث ۵ دستگاه راهدارخانه و ... جمعاً به مبلغ ۶۳۰ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان بیان کرد: حمل کالاهای اساسی از بندر امام که در مدت زمان طرح بیش از ۲۰۰۰ سرویس نهاده دامی حمل شد.

شرفی ادامه داد: حضور در طرح جابجایی زائرین اربعین که طی بیش از ۲۰۰۰ سرویس اعزام موفق به انتقال بیش از ۶۰ هزار نفر از زائرین اربعین شدیم.

او در ادامه عنوان کرد: موفقیت در اجرای مطلوب طرح‌های ابلاغی وزارتخانه و سازمان، شناسایی و ثبت اطلاعات ۱۴۶۰ سواری پلاک شخصی، ثبت‌نام و صدور کارت هوشمند بیش از ۷ هزار ناوگان وانت‌بار، ثبت‌نام و دریافت شبای ۵۲۶ سواری پلاک عمومی، توزیع بیش از ۸۲ هزار حلقه لاستیک و پیگیری و ساماندهی خوابگاه رانندگان (تعیین اتاق و تجهیز آن در تمام پایانه‌های مسافربری استان) نیز انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: پاسخگویی صددرصدی به شکایات واصله از سامانه شاهراه، تشکیل مستمر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی و کمیته‌های فرعی آن (۱۸ جلسه) و اجرای کامل طرح تشدید نظارت بر ناوگان اتوبوسی(سپهتن) با ۱۳ تیم کشیک ۲۴ ساعته در سطح استان انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار