برگزاری کلاس‌های خبرنگاری ویژه دانش‌آموزان در شیراز

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به جذب بیش از ۳ هزار دانش‌آموز علاقمند به خبرنگاری و عکاسی خبری، از برگزاری کلاس‌های خبرنگاری در شیراز خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کلاس‌های خبرنگاری ویژه دانش‌آموزان در شیراز

سازمان دانش‌آموزی و به دنبال آن خبرگزاری پانا در فارس هر ساله با جذب دانش‌آموزان علاقه مند به خبرنگاری و عکاسی خبری و آموزش مهارت‌ها و اصول خبرنگاری، مسوولیت‌پذیری اجتماعی و سطح سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد.
محسن کلاری در بازدید از محل برگزاری این کلاس‌ها در جمع دانش‌آموزان پسر نواحی چهارگانه شیراز، هدف از برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری و عکاسی را توسعه‌ سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان دانست و گفت: در کنار تمام مباحث درسی که می خوانید شاید آنچه برای شما ماندگارتر و کاربردی‌تر باشد، فراگیری مهارت‌هایی از قبیل همین حرفه است که مربوط به زندگی و نحوه بروز رفتارهای اجتماعی است و قطعا برای همه شما در آینده و در هر شغل و منصبی که باشید کاربرد دارد.
او ادامه داد: حضور داوطلبانه شما در اینجا نشان از ذوق و علاقه و استعداد شخصیتان است که شما را به فراگیری مهارت‌های خبرنگاری کشانده است.
او بیان کرد: پانا مکانی است برای تجربه کردن و در واقع یک خبرگزاری است که سرمایه‌اش شما دانش‌آموزان هستید پس تا می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و زندگی اجتماعی را در محیطی امن تجربه کنید.
او ادامه داد: آموزش این مهارت‌ها شما را تبدیل به یک انسان تعاملی می‌کند و شما با فراگیری مهارت‌های خبرنگاری می‌توانید به راحتی از هوش هیجانی خود در زندگی استفاده کنید.
او با بیان اینکه شنیدن با گوش دادن و دیدن با نگاه کردن متفاوت است گفت: گوش دادن و نگاه کردن همراه با دقت و تمرکز است و شما در پانا یاد می‌گیرید که چشم بینا و گوش شنوا داشته باشید یعنی به اطرافتان با نگاهی وسیع و عمیق نگاه کنید و قدرت تحلیل محتوا بدست آورید.
رییس سازمان دانش‌آموزی فارس افزود: یک خبرنگار در جامعه، یک انسان متفاوت است و ما به دنبال ایجاد این تفاوت در شما هستیم.
او کسب مهارت کلامی و قدرت نه گفتن را از دیگر ویژگی‌های خبرنگاری برشمرد و افزود: شما دانش‌آموزان قطعا در آینده دکتر، مهندس، هنرمند و ....می‌شوید، اما کسی به شما آموزش نمی‌دهد که چطور کم‌روییتان را رفع کنید و یا قدرت انتقاد کردن و یا پرسشگری پیدا کنید، اما در خبرنگاری شما با حضور در محافل مختلف اجتماعی این مهارت‌ها را کسب می‌کنید.
مسوول خبرگزاری پانا در فارس نیز در ادامه از جذب بیش از ۶۰۰ همکار فرهنگی و ۳ هزار دانش‌آموز علاقمند به خبرنگاری در سطح این استان خبر داد و عنوان کرد: پس از اعلام فراخوان جذب در آبان ماه جاری و در ادامه روند آموزش، جزوات آموزشی در اختیار علاقمندان قرار گرفته و در دی ماه پیش آزمونی از محتوای جزوات گرفته شده است.
سیده مریم ترابی ادامه داد: از ابتدای بهمن ماه تاکنون نیز دوره‌های آموزشی با حضور اساتید مختلف در سطح استان در حال برگزاری است و علاقمندان با مهارت‌ها و اصول خبر و در پی آن مفاهیم مربوط به رسانه و مخاطب فعال آشنا می‌شوند.
او هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را منطبق با اهداف سند تحول بنیادین برشمرد و افزود: علاقمندان در این کلاس‌ها می‌آموزند که چطور ۴ مهارت شنیدن، گفتن، صحبت کردن و خواندن را در خود تقویت کنند و چند بُعدی شوند.
او در پایان در پاسخ به اینکه آیا همه‌ دانش‌آموزان جذب شده به عنوان خبرنگار شناخته می‌شوند، گفت: قطعا انتظار ما هم خبرنگار شدن تمام این افراد نیست، بلکه خبرگزاری پانا سعی دارد به کمک مهارت‌های خبرنگاری تجربه زندگی اجتماعی را به دانش‌آموزان بیاموزد و آنان را برای حضوری موفق‌تر در جامعه مهیا کند و این خبرگزاری فرصتی برای تمام دانش‌آموزان است تا احساس مسووولیت اجتماعی خود را تقویت کنند و دید وسیعی نسبت به جامعه پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار