محمد صیدلو:شهرستان شهریار به میزان یک استان میزبان دانش‌آموزان اتباع است

تهران (پانا) - آیین افتتاح مدرسه کمیساریای عالی پناهنده‌گان (جلال آل احمد) منطقه اسد آبادشهرستان شهریار با حضور استاندار تهران ، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، و معاون نوسازی مدارس استان تهران برگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
محمد صیدلو:شهرستان شهریار به میزان یک استان میزبان دانش‌آموزان اتباع است

در این مراسم محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در سخنانی گفت: در کل کشور بیش از 500 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی داریم که بیش از 120هزار نفر از این تعداد یعنی حدود یک چهارم کل جمعیت اتباع کشور در شهرستان‌های استان تهران قرار دارند که اگر برای این تعداد دانش‌آموز قرار باشد کلاس‌های 30 نفری تشکیل دهیم به 4هزار کلاس درس نیازمندیم.

او در ادامه اظهار کرد: در کشور 31 استان به لحاظ تقسیمات سیاسی کشوری داریم و 32 استان به لحاظ تقسیمات آموزش و پرورش که یک اداره کل استان تهران و یک اداره کل شهرستان‌های استان تهران وجود دارد و اگر این 500 هزار دانش‌آموز را با جمعیت دانش‌آموزی 32 تقسیم کنیم سهم هر استان 16 هزار دانش‌آموزاست و این درحالی است که در شهرستان شهریار به اندازه یک استان جمعیت دانش‌آموزی اتباع خارجی داریم.

صید لو بیان کرد: تراکم دانش‌آموزی درکل کشور برای هرکلاس درس 24 نفر می باشد که این تراکم برای شهرستان‌های استان تهران 32 نفر است که امیدواریم با توجه بیشتر به این شهرستان‌ها مشکلات مردم در زمینه فضا و امکانات آموزشی برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار