افتتاح پروژه های بخش سلامت

کرمانشاه (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افتتاح هفت طرح بخش سلامت در استان خبر داد و گفت: برای افتتاح این تعداد طرح بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

کد مطلب: ۱۰۲۳۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح پروژه های بخش سلامت

محمودرضا مرادی افزود: بیشتر این طرح ها مربوط به خانه های بهداشت و طرح های توسعه ای بیمارستان های کرمانشاه و سرپل ذهاب است.

وی افتتاح بخش دیالیز بیمارستان سرپل ذهاب را یکی از این طرح ها ذکر کرد و گفت: دستگاه های دیالیز مربوط به این بخش از محل کمک های زلزله به استان اختصاص یافت و در دهه فجر در قالب یک بخش جداگانه ۹ تخته و هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار افتتاح شد.

او افتتاح پایگاه سلامت شهری شماره یک سرپل ذهاب که در زلزله سال ۱۳۹۶ تخریب شده بود را از دیگر طرح های افتتاحی ذکر کرد و گفت: این پایگاه به همت خیران شرکت داروسازی دکتر عبیدی به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: این پایگاه سلامت شهری در ۲ طبقه با زیربنای ۲۱۵ مترمربع و با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

او دیگر طرح افتتاحی را خانه بهداشت روستای «نگره» توسط خیرین سلامت اعلام کرد و گفت: برای ساخت این خانه بهداشت نیز ۹۰ میلیون تومان نیز هزینه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به افتتاح ۲ طرح مرکز سی سی یو بیمارستان آیت الله طالقانی و مرکز سکته حاد مغزی بیمارستان فارابی در شهر کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: مرکز سکته حاد مغزی بیمارستان فارابی در فضایی به متراژ ۴۰۰ متر مربع و هزینه بازسازی ۴۶۰ میلیون تومان افتتاح شد.

مرادی، به تجهیز این مرکز با ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اشاره کرد و افزود: امکانات این مرکز شامل مونیتورینگ بیماران سکته مغزی و مونیتورینگ بیماران صرعی و تشنجی است.

وی اظهار داشت: این مرکز اولین و تنهاترین مرکز فوق تخصصی مونیتورینگ بیماران صرعی در غرب کشور و اولین مرکز متمرکز بستری بیماران سکته حاد مغزی SCU در غرب کشور است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه همچنین به تشریح پروژه های بیمارستان آیت الله طالقانی پرداخت و گفت: پروژه سالن های ورودی بیمارستان طالقانی با اعتبار مالی ۴۰۰ میلیون تومان از محل درآمدهای اختصاصی شامل ساخته شده است.

محمودرضا مرادی اقدامات اجرا شده در این پروژه را هزار و ۵۰۰ متر سرامیک که ۹۰۰ مترمربع سرامیک بدنه و ۶۰۰ متر سرامیک کف سالن ذکر کرد.

اصلاح سقف ها به میزان ۶۰۰ متر مربع و بهسازی شیب ورودی اورژانس به بخش‌ها و سالن سی تی اسکن از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد.

وی پروژه تعویض و تجهیز استاندارد کردن آسانسورها که بعداز ۴۷ سال با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون، ۲ دستگاه آسانسور تخت بر مخصوص بیماران، یک دستگاه آسانسور نفربر و یک دستگاه آسانسور غذابر مخصوص آشپزخانه را از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح ذکر کرد.

مرادی به طرح آی سی یو بیمارستان طالقانی نیز اشاره کرد و گفت: این بخش با ظرفیت ۱۴ تخت و متراژ تقریبی ۶۰۰ متربع دارای تجهیزات کامل مانیتورینگ، تخت، ونتیلاتور، اتاق ایزوله با هوای فشار منفی و سیستم هواساز است.

وی اعتبار مالی، تجهیزاتی و عمرانی را در مجموع چهار میلیارد تومان اعلام کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین با بیان اینکه مرکز جامع سلامت روستای کندوله شهرستان صحنه نیز روز دوشنبه ۲۰ بهمن با حضور استاندار کرمانشاه افتتاح می شود، گفت: برای افتتاح این مرکز یک میلیارد تومان هزینه شده است.

مرادی افتتاح مرکز جامع سلامت دالاهو با ۲ میلیارد تومان اعتبار را از دیگر طرح های افتتاحی ذکر کرد و افزود: این طرح امروز (دوشنبه) با حضور مسوولان استان افتتاح می شود.

وی ارتقای سطح کیفی خدمات سلامت را از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی ذکر کرد و گفت: در این راستا ارتقای هتلینگ بیمارستان ها و مراکز درمانی، به روزرسانی امکانات و تجهیزات مراکز و نصب آخرین تجهیزات مدرن دنیا و تامین نیروی انسانی مورد نیاز در دستور کار است.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار