۷۱ راه روستایی آذربایجان‌غربی طی کمتر از ۲۴ ساعت بازگشایی شد

ارومیه (پانا) - راه دسترسی به ۷۱ روستای استان طی ۲۴ ساعت گذشته با تلاش راهداران بازگشایی شد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
۷۱ راه روستایی آذربایجان‌غربی طی کمتر از ۲۴ ساعت بازگشایی شد

ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با بازگشایی این تعداد در حال حاضر راه ارتباطی ۳۰ روستای آذربایجان‌غربی بسته است.

او بیان کرد: از این تعداد راه هشت روستا در ارومیه و ۳۰ روستا در سه شهرستان سلماس، پیرانشهر و مهاباد قرار دارد و تلاش می‌کنیم تا در ۲۴ ساعت آینده همه این محورهای ارتباطی روستایی را بازگشایی کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به بازبودن همه مسیرهای مواصلاتی استان، گفت: تنها ۲ محور واقع در جنوب استان در شهرستان‌های مهاباد و تکاب به علت بارش برف و کولاک مسدود است و امیدواریم با تلاش راهداران جاده مهاباد - بوکان و جاده تکاب - ایران‌خواه تا پایان امروز بازگشایی شود.

شکری گفت: در حال حاضر جاده‌های اصلی آذربایجان‌غربی با وجود برودت هوا و یخبندان شدید باز است و تردد از آنها جریان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به ورود سامانه بارشی از عصر امروز به استان مردم از سفرهای غیرضروری در سطح استان پرهیز کنند.

او افزود: عوامل این اداره‌کل کنترل عملیات برف‌روبی در ۱۲ هزار کیلومتر از انواع راه‌ها و ۸۹ گردنه از جمله ۱۸ گردنه راه‌های اصلی استان را بر عهده دارند.

شکری اظهار کرد: ۶۸ راهدارخانه‌ ثابت و سیار استان آماده اسکان مسافران گرفتار در برف و کولاک هستند و مردم می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ از نزدیکترین راهدارخانه مسیر خود اطلاع یابند.

او اضافه کرد: علاوه بر شماره ثابت ۱۴۱، شهروندان می‌توانند از طریق تلفن گویای شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ اطلاعات راه‌های مورد نیاز را دریافت کرده و سفر خود را مدیریت کنند.

هم‌اکنون ۱۰ هزار و ۷۷۷ کیلومتر راه بین شهری و روستایی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این مقدار هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر را راه روستایی و مابقی را راه بین شهری تشکیل می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار