معلمان چگونه ارتقای رتبه پیدا می‌کنند

تهران (پانا) - اداره کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای برای اجرای بهتر نظام رتبه‌بندی معلمان، جزئیات ارتقای رتبه معلمان به رتبه‌های بالاتر را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
معلمان چگونه ارتقای رتبه پیدا می‌کنند

طبق این اطلاعیه معلمانی که بعد از تاریخ یک مهر 98 مشمول ارتقا به رتبه بالاتر می‌شوند، با در نظر گرفتن سنوات تجربی کسب شده (قبل) در صورت دریافت گواهینامه صلاحیت‌های معلمی و سازوکارهایی که در شیوه‌نامه ارتقای رتبه پیش‌بینی شده است و با احراز شرایط لازم به رتبه بالاتر ارتقا می‌یابند.

معلمانی که از تاریخ یک مهر 98 و قبل از آن مشمول ارتقای رتبه حرفه‌ای شده‌اند، توقف آن‌ها برای ارتقا به رتبه بالاتر از تاریخ یک مهر 98 خواهد بود.

سوابق تجربی معلمان در ارتقای طبقه و رتبه شغلی، براساس ضوابط دستورالعمل ساعت تدریس هفتگی شاغلان مشاغل طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور قابل محاسبه است. تجارب غیر مربوط تمام‌وقت دولتی (غیر آموزشی) مستخدمان مشمول این طرح در ارتقای طبقه و رتبه به میزان یک دوم تجارب آموزشی مربوط محاسبه می‌شود.

براساس دستورالعمل ساعت تدریس هفتگی شاغلان مشاغل، معادل سوابق آموزشی (تجربه مربوط) از سوابق غیر آموزشی (غیر مربوط) اعم از تحصیل، سربازی و ... قابل محاسبه خواهد بود. برای مثال فردی که براساس سنوات درج شده در حکم کارگزینی در تاریخ یک فروردین 99 دارای 12 سال سابقه خدمت است به شرطی می‌تواند به رتبه 3 ارتقا یابد که 6 سال از این مدت سابقه اشتغال در مشاغل آموزشی نظیر تدریس تمام وقت یا مدیریت و معاونت واحد آموزشی باشد.

مدت تحصیل در دانشگاه‌های فرهنگیان، شهید رجائی و همچنین طول تحصیل مشمولان قانون متعهدین خدمت به عنوان تجربه غیر مربوط محسوب خواهد شد.

همه معلمان برای اخذ رتبه یک علاوه بر سایر شرایط شیوه‌نامه رتبه‌بندی معلمان، باید حتما دو سال اشتغال در مشاغل آموزشی داشته باشند.

کارکنانی که با رعایت ضوابط شیوه‌نامه نظام رتبه‌بندی معلمان، در رتبه 1 قرار می‌گیرند، ارتقا به رتبه 2 آن‌ها منوط به داشتن 6 سال سابقه خدمت است که 4 سال از این سوابق خدمت باید در مشاغل آموزشی باشد. به این ترتیب 4 سال تجربه آموزشی (تجربه مربوط) این افراد جایگزین 4 سال توقف خواهد شد. برای مثال فردی که در تاریخ یک مهر 95 رتبه مقدماتی را دریافت کرده در تاریخ یک مهر 99 مشمول ارتقا به رتبه 2 می‌شود.

امتیاز تعجیل برای ارتقا به رتبه‌های بالاتر برای مشمولانی که در مناطق کمتر توسعه یافته اشتغال به خدمت دارند منظور خواهد شد.

همچنین رعایت شرط توقف در رتبه حرفه‌ای قبلی برای همه افراد متقاضی ‌از جمله شاغلان در دهستان‌ها یا کارکنان شاغل در مدارس استثنایی و ... الزامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار