ابهامات صندلی پرحاشیه ریاست فدراسیون فوتبال/ مدیران بازنشسته روی کار می آیند؟!

تهران (پانا) - انتخابات فدراسیون فوتبال در حالی ۲۵ اسفندماه برگزار می شود که ابهامات زیادی دارد و باید دید مجمع بازنشستگان در انتخابات این فدراسیون تایید صلاحیت می شوند یا خیر.

کد مطلب: ۱۰۲۳۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ابهامات صندلی پرحاشیه ریاست فدراسیون فوتبال/ مدیران بازنشسته روی کار می آیند؟!

فوتبال ایران این روزها ماجراهای بسیار دارد؛ از انتخاب دراگان اسکووچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی تا انتخابات فدراسیون فوتبال که در روزهای پایانی سال ۹۸ برگزار می شود. ثبت نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال در حالی انجام شد که جمعی از بازنشستگان چشم به صندلی ریاست فدراسیون دوخته اند.

رقابت بازنشسته‌ها برای ریاست

مهلت نام‌نویسی نامزدهای پست ریاست چند روزی است به پایان رسیده و 9 نفر برای پست ریاست ثبت‌نام کردند؛ هر چند که برخی نام ها به قدری ناآشنا هستند که هیچ شانسی برای کسب رای ندارند و برخی دیگر هم به واسطه سال‌ها حضورشان در فوتبال از شانس بالاتری برخوردار هستند اما نکته قابل توجه در انتخابات فدراسیون فوتبال حضور بازنشستگان است.

آذرماه سال 97 قانون منع به کارگیری بازنشستگان در فدراسیون‌های ورزشی به اجرا درآمد و خیلی از روسای فدراسیون‌های ورزشی به واسطه بازنشستگی از سمت خود کنار رفتند؛ هر چند که در این میان مهدی تاج با استناد به "قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران" در سمت خود ابقا شد. اما حالا در ساز و کار جدید انتخابات فدراسیون فوتبال باز هم عده‌ای بازنشسته روی کار آمده‌اند که می‌توان آن را مجمع بازنشستگان نامید.

بدون شک عدم اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در فدراسیون فوتبال از جمله ابهاماتی است که این روزها کمتر کسی به آن پاسخ می‌دهد. چرا باید در انتخابات یک فدراسیون مجمعی از مدیران بازنشسته ثبت‌نام کنند و آیا این افراد با توجه به قانون منع به کارگیری بازنشستگان تأیید صلاحیت خواهند شد یا خیر؟!

سابقه ده ساله دردسرساز می‌شود؟

در کنار موضوع بازنشستگی، در بین 9 نفری که برای صندلی ریاست فدراسیون خیز برداشتند برخی از آنها چهره‌های نام‌آشنایی هستند که می‌توان آن ها شانس اصلی ریاست فدراسیون بنامیم. خیلی از اهالی فوتبال اعتقاد دارد محمد قریب پیروز انتخابات فدراسیون فوتبال است؛ او چهره سیاسی و اقتصادی است و چند سالی به عنوان مدیرعامل استقلال دستی در آتش داشته و می‌تواند گزینه قابل قبولی برای پست پرحاشیه ریاست فدراسیون فوتبال باشد. در کنار قریب باید از حبیب کاشانی هم نام برد؛ فردی که بیشتر در شورای شهر استان تهران شناخته شده است اما به واسطه حضورش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس فردی فوتبالی است و حالا سودای ریاست در فدراسیون فوتبال را دارد؛ البته ده سال سابقه کار اجرایی و مدیریت دولتی یکی از شروط نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال است که کاشانی از آن برخوردار نیست و همین موضوع شانس او را کم رنگ می کند، مگر اینکه بازهم در لحظه آخر تبصره‌ای اضافه شود تا کاشانی در این مجمع انتخاباتی باقی بماند.

اساسنامه فدراسیون فوتبال در سال ۹۴ به روز رسانی شده است و از آن تاریخ به بعد اساسنامه به روز رسانی نشده و طبق آن برای افراد متقاضی پست ریاست ۱۰ سال سابقه و برای سایر پست‌های هیئت‌رئیسه پنج سال سابقه در نظر گرفته شده است که با اسناد به این تبصره اساسنامه کاشانی یکی از گزینه های رد صلاحیت است.

مجمع بازنشستگان هم که این روزها برای صندلی ریاست فدراسیون فوتبال خیز برداشتند جزو نامزدهای رد صلاحیت به حساب می‌آیند؛ حیدر بهاروند که در حال حاضر سرپرستی ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده دارد برای ریاست خیز برداشته اما بازنشسته است و طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی تواند جزوه نامزدهای تایید صلاحیت به حساب بیاید؛ اسلامیان هم دیگر نامزد پست ریاست نیز همین شرایط را دارد و باید دید هیات بازرسی در مورد بازنشستگان چه تصمیمی می گیرد.

موضوع مهم دیگری که در اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده و این روزها ابهامات زیادی در بر گرفته این است که هر نامزد پست ریاست فدراسیون باید امضای ۱۰ نفر از اعضای مجمع را به عنوان تایید صلاحیت و پیش شرط حضور در انتخابات را داشته باشند و همین موضوع باعث می‌شود تا عملا افرادی که مدیریت قدرتمندی در فوتبال دارند بتوانند به راحتی رای اعضای مجمع را در کنترل خود داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار