در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

کارگران فیلم «مغز استخوان»: پایان فیلم همان چیزی نبود که ما می خواستیم

نهادهایی هستند که تفکر و محصول را جهت‌دهی می کنند

تهران (پانا) - کارگران فیلم «مغز استخوان» می‌گوید در انتخاب بازیگر به روحیات او توجه می کنم تار از نظر حسی به نقش نزدیک باشد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
کارگران فیلم «مغز استخوان»: پایان فیلم همان چیزی نبود که ما می خواستیم

حمیدرضا قربانی کارگردان «مغز استخوان» در کارنامه حرفه ای خود دستار کارگردان‌های برجسته‌ای چون اصغر فرهادی، داریوش مهرجویی، حسن فتحی و فریدون جیرانی بوده است پیشتر فیلم «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» را کارگردانی کرده است. این فیلمساز در گفت وگو با خبرنگار پانا درباره طرح فیلم حاضر گفت: «سینما وسیله‌ای برای لذت بردن مخاطب است و من بعد از فیلم اول مشکلات ریتم و تمپوی فیلم را فهمیدم و تصمیم گرفتم علاوه بر مخاطب خاص مخاطب عام را کنار فیلم نگه دارم. فکر می کنم این اتفاق در «مغز استخوان» افتاده است و هرکسی فیلم را ببیند متوجه تفاوت آن با فیلم قبلی من خواهد شد و نحوه قصه گویی میتواند همگان را با خود همراه کند.»

این فیلمساز درباره بازیگران فیلم گفت: «من در انتخاب بازیگر به روحیات شخص توجه می کنم تا از نظر حسی کاراکتر بازیگر با نقش نزدیک باشد و پریناز ایزدیار و جواد عزتی خیلی به نقش هایشان نزدیک بودند. البته جواد عزتی را برای نقش دیگری درنظر داشتم ولی وقتی جواد فیلمنامه را خواند خودش دست روی نقش مجید گذاشت و بعد دیدیم که چقدر خوب از آب درآمد.

برای نقش بابک حمیدیان ابتدا پارسا پیروزفر را درنظر داشتیم اما به دلیل همزمانی با فیلم آقای حسن فتحی امکان پذیر نشد اما بابک حمیدیان به زیبایی از عهده نقش خود برآمد که تحسین همه را به دنبال داشت.

تلاش من این بود که بازیگران را از کسانی انتخاب کنم که مخاطب به راحتی با آنها ارتباط برقرار میکند. من مدیون تک تک بازیگرانم اعم از اصلی و فرعی هستم. »

کارگردان «مغز استخوان» درباره عوامل فیلم خود گفت: «یک تیم همراه در کنار من بود و هیچ حاشیه ای نداشتیم و این اتفاق بزرگی بود . جزو کارهای بدون حاشیه ساخته شد. همه افراد گروه با عشق و علاقه کار کردند خصوصا همکاری با علی زرنگتر که همکار من در نوشتن فیلمنامه بودند بسیار چالش برانگیز و لذت‌بخش بود.»

قربانی با اشاره به تغییر اجباری پایان بندی فیلم گفت: «زمانی ما معتقد بودیم که در صف‌های جشنواره می‌ایستیم تا فیلمها را بدون سانسور ببینیم اما امروزه نهادهایی هستند که تفکر و محصول را جهت دهی میکنند و این تاسف بر انگیز است و ممیزی‌ ها شرایط را سخت کرده است. در نتیجه پایان فیلم همان چیزی نیست که ما میخواستیم و فیلم در راهرو تمام میشود و ناگزیر شدیم این اتفاق بیفتد.»

فیلمساز «مغز استخوان» در پایان درباره حضور در جشنواره فجر در کنار فیلمسازان صاحب نام کشور گفت: «سالها در سینما بودم و دستیار کارگردان های بسیاری بودم و امروز هم خوشحالم که به عنوان کارگردان در کنار آنها قرار دارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار