حاجی میرزایی: آزمون استخدامی نهضتی‌ها، هفته آینده برگزار می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که همه تلاشمان این است که معوقات را قبل از پایان سال بپردازیم. همکاران فرهنگی ما حقوقشان را در ماه دریافت کرده‌اند، اما برخی به‌علت کمبود معلم اضافه تدریس داشته‌اند و ساعاتی بیشتر تدریس کرده‌اند که متاسفانه در سال‌جاری هنوز پرداخت نشده و از سازمان برنامه قول گرفتیم که به‌سرعت منابع لازم تامین شود.

کد مطلب: ۱۰۲۳۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: آزمون استخدامی نهضتی‌ها، هفته آینده برگزار می‌شود

محسن حاجی میرزایی در حاشیه افتتاح دبستان دخترانه مولود اسلامیه منطقه ۸ در جمع خبرنگاران گفت: «امروز آمدیم اینجا تا تجلی عشق و محبت را ببینیم. انسان تحت تاثیر قرار می‌گیرد که فرزندان این سرزمین چه نیروهای خوش فکر، خلاق و مسئولیت‌پذیری هستند. این مدرسه توسط جوانان متعهد ساخته شده است.»

او کار مدرسه‌سازی را جزو باارزش‌ترین اقدامات دانست که نیازمند مشارکت همه دلسوزانی است که می‌توانند در این کار خیر به ما کمک کنند. حاجی میرزایی گفت: «این کار از یک‌سو فضای مورد نیاز ما را تامین می‌کند و از سوی دیگر فرهنگی را ترویج می‌کند که جامعه ما نیازمند آن است، فرهنگ مسئولیت‌پذیری و مشارکت در ساختن جامعه. ما نیازمند توسعه و شکل‌گیری این فرهنگ‌ایم.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «وضع تهران در فضای آموزشی نسبت به استان‌های دیگر نامطلوبتر است و رشد جمعیت بالاست. اخیرا در مدرسه‌ای در فشافویه که رفتم رشد جمعیت دانش‌آموزی 9.2 درصد بود لذا تهران نیازمند اهتمام ویژه است و دولت و خیرین باید کمک کنند.»

او ادامه داد: « مهر امسال 10 هزار کلاس درس و بهمن ماه 4600 کلاس را افتتاح کردیم ولی همچنان نیازمند ساخت فضاهای آموزشی هستیم.»

معوقات حق‌التدریس‌ها

حاجی میرزایی درباره معوقات حق‌التدریس‌ها گفت: «همه تلاشمان این است که معوقات را قبل از پایان سال بپردازیم. همکاران فرهنگی ما حقوقشان را در ماه دریافت کرده‌اند، اما برخی به‌علت کمبود معلم اضافه تدریس داشته‌اند و ساعاتی بیشتر تدریس کرده‌اند که متاسفانه در سال‌جاری هنوز پرداخت نشده و از سازمان برنامه قول گرفتیم که به‌سرعت منابع لازم تامین شود.»

او ادامه داد: «بخش دیگر نیروهای خریدخدماتی هستند که از طریق ارتباط با مجموعه و شرکت‌هایی که این مدارس را اداره می‌کنند حقوقشان به‌طور کامل پرداخت نشده و ما باید تعهداتمان را در قبال شرکت‌ها ایفا کنیم و آنها نیز باید تعهداتشان را در قبال معلمان ایفا کنند. امیدواریم همه این تعهدات و بخشی از مطالبات اداری کارکنان را تا آخر سال تسویه کنیم.»

وزیر آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز گفت: «در مورد آموزشیاران مشکل جدی وجود ندارد. بخش عمده‌ای می‌توانند در آزمون در نظر گرفته شده شرکت کنند و اگر موفق شدند یک‌دوره یکساله اموزش می‌بینند این آزمون هفته آینده برگزار خواهد شد.»

حاجی میرزایی گفت: «اخیرا پرونده‌ها تکمیل شده و زمانبندی تعیین شده است، اما درباره مربیان پیش‌دبستانی آنها که حقوقشان را از آموزش و پرورش دریافت کرده‌اند و از قبل سال91 با ما همکاری کرده‌اند مشمول می‌شوند. اما آنها که از ما ابلاغ نداشته و یا حقوقشان را از ما دریافت نکرده‌اند مشمول نیستند. این افراد باید در آزمون‌های استخدامی عمومی شرکت کنند.»

او درباره اطلاعیه سازمان سنجش و عدم‌برگزاری کنکور در برخی کشورها گفت: «از اقدام سازمان سنجش اطلاعی ندارم چه کرده است. آنها استانداردهای خاص خود دارند اما اگر مشکلی برای دانش‌آموزان ایجاد شود ما پیگیری می‌کنیم.»

او ادامه داد: «شرط افزایش سقف سنی برای دانشگاه فرهنگیان تغییری نکرده و بالا بردن سن، محدودیت قانونی دارد.»

حاجی میرزایی گفت: « امسال پیک نوروزی نداریم . چندسالی است تکالیف مهارتی آمده و به‌شکل پیک نیست.»

وزیر آموزش و پرورش درباره مدارس شعب اخذ رای گفت: «همکاری خوبی با وزارت کشور داریم. عمده انتخابات بر دوش آموزش و پرورش است. مدیران و مدارس ما در برگزاری انتخابات مشارکت موثر دارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار