وزیر نفت مطرح کرد:

۳۰ میلیارد دلار پروژه نیمه کاره در پتروشیمی

تهران (پانا) - وزیر نفت می‌گوید  هم‌اکنون در بخش پتروشیمی ۳۰ میلیارد دلار پروژه نیمه‌کاره وجود دارد و باید تلاش کرد از سرمایه‌های مردمی برای تکمیل این پروژه‌ها استفاده شود.

کد مطلب: ۱۰۲۳۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
۳۰ میلیارد دلار پروژه نیمه کاره در پتروشیمی

به گزارش وزارت نفت، بیژن زنگنه در آئین افتتاح کنفرانس توسعه نظام مالی در صنعت نفت، با بیان اینکه اگر پروژه‌های نفت و پتروشیمی فعال شود بخش‌های دیگر صنعتی در کشور هم فعال خواهد شد از جمله شرکت هپکو، گفت: صندوق توسعه ملی، فاینانس، منابع بانکی، اوراق مشارکت، انواع اوراق مالی اسلامی و فروش سهام شرکت‌ها منابعی هستند که از آنها استفاده کردیم و استفاده خواهیم کرد و مدیران ما آن را خوب بلدند.

وی افزود: ما باید افزون بر موارد فوق از راه‌های دیگری هم برای تأمین مالی پروژه‌های صنعت نفت استفاده کنیم. هم‌اکنون در بخش پتروشیمی ۳۰ میلیارد دلار پروژه نیمه‌کاره وجود دارد و باید تلاش کنیم از سرمایه مردمی استفاده کنیم؛ اگرچه معتقدم بخش خصوصی می‌تواند سرمایه‌گذاری را انجام دهد.

به گفته این مقام مسؤول ۱۲ میلیارد طرح در بخش پتروشیمی نهایی شده، اما هنوز آغاز نشده است، می‌توان از سرمایه مردمی در این بخش استفاده کرد. امکان سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلار در بخش پتروپالایشگاهی نیز وجود دارد که بخش خصوصی می‌تواند فعال شود. خوشبختانه بخش دانشگاهی و صنعتی ما با هم پیوند خوردند و می‌توانند با هم کار کنند.

زنگنه اظهار داشت: ما در پروژه‌های صنعت نفت تنها به الگوی جدید قراردادهای نفتی اکتفا نکردیم بلکه روش‌های EPC و EPD را هم فعال کردیم، باید جریان فعالیت در صنعت را زنده نگه داریم. دغدغه من این است که صنعت در کشور فعال شود و برای این منظور طرح خرید تضمینی کالا را بررسی کردیم و در مجموعه نفت پروراندیم و تلاشمان این است که وارد مرحله اجرایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار