در مراسم افتتاحیه دبستان دخترانه مولود اسلامیه منطقه ۸ تهران:

حاجی‌میرزایی: مدرسه نه فقط یک ساختمان بلکه بخشی از عنصر یادگیری است

هرچه مدرسه هوشمندانه ساخته شود ظرفیت‌های دانش‌آموزان بهتر شکوفا می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فضای کلی مدرسه بخشی از عنصر یادگیری است، تاکید کرد که مدرسه زمزمه بیداری، کانون هوشیاری، عرصه شکل‌گیری شخصیت و هویت انسان‌ها، جایگاه انسان‌سازی است.

کد مطلب: ۱۰۲۳۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
حاجی‌میرزایی: مدرسه نه فقط یک ساختمان بلکه بخشی از عنصر یادگیری است

محسن حاجی میرزایی در مراسم افتتاحیه دبستان دخترانه مولود اسلامیه منطقه ۸ با بیان اینکه همه نظام هستی در کار ساختن و پروراندن است گفت: «بخشی به‌ لحاظ نظام خلقت ساختن و پروراندن آنان غریزی است، یعنی اراده‌ای در آن جز اراده خدا دخالت ندارد.»

او افزود: «هر فرد در تکاپو و در کار ساختن و پرداختن است، در این میان انسان‌ها هم از بدو تولد خود برای ساختن خود و جامعه هستند. تفاوت انسان‌ها در این است که خود تصمیم می‌گیرند چه چیزی را بسازند. آن چیزی که آنان می‌سازند تابع فهم، اراده آگاهانه، شعور، فرهنگ و تاریخ و تمدن، درجه هوشمندی و مسیولیت‌پذیری آنان است.»

حاجی‌میرزایی گفت: «تفاوت‌ها و تمایزهای بین انسان‌ها اینجا آشکار می‌شود. برخی وجودشان پربرکت و عرصه ساختن و پرورش آنان گسترده است. ما به آنان غبطه می‌خوریم به افرادی که از این فرصت‌های گذرا و فناپذیر آثاری را به‌جا می‌گذارند که ماندگار می‌شود.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «اینکه ما از چیزی‌که در اختیار داریم چه می‌سازیم معرف شخصیت و ظرفیت‌های فکری ماست. مدرسه یک ساختمان نیست مدرسه زمزمه بیداری، کانون هوشیاری، عرصه شکل‌گیری شخصیت و هویت انسان‌ها، جایگاه انسان‌سازی است. آثار مدرسه تا هستی هست با انسان‌ها هست.»

او ادامه داد: «اثری که در یادگیری دهن انسان‌هاست پایدار و جاودان است، حتی در حیات این دنیا هم پایان نمی‌پذیرد. لذا کسی که مدرسه می‌سازد شخصیت می‌سازد محالی فراهم می‌کند تا این نسل یاد بگیرد.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «هرچه این فضا هوشمندانه ساخته شود ظرفیت‌های دانش‌آموزان بهتر شکوفا می‌شود. امروزه یادگیری محصول کتاب و کلاس نیست، فضای کلی مدرسه بخشی از عنصر یادگیری است که به یادگیری بهتر کمک می‌کند.»

او اشاره کرد: «از برادران معتمدیان تشکر می‌کنم که این فضای بانشاط را برای بچه‌ها و تحصیل آنان ساخته‌اند. اولین معلم انسان زنان و مادران هستند لذا تمام آنچه در وصف معلم گفته می‌شود می‌توان در وصف مادر گفت.»

حاجی میرزایی با طرح این سوال که چه کسی در جامعه تاثیرگذار است گفت: «هیچ‌کسی موثرتر از مادران نیستند لذا از مادر این دو برادر تشکر می‌کنم و به او تبریک می‌گویم.»

صبح امروز همزمان با میلاد باسعادت حضرت فاطمه(س) و روز زن، با حضور محسن حاجی میرزایی آیین افتتاحیه دبستان شش کلاسه مولود اسلامیه خیرساز در منطقه ۸ تهران برگزار شد. این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۴۵۰مترمربع و با زیربنای ۱۰۰۰ مترمربع در۴ طبقه۲۵۰ متری احداث‌ شده است.

اعتبار این طرح بیش از ۴ میلیارد تومان است که توسط خیرین مدرسه‌ساز برادران محمدتقی و عبدالحامد معتمدیان تأمین شده است. همچنین این دو برادر درگرامیداشت یاد و خاطره والده گرانقدرشان سرکار خانم مولود اسلامیه این مدرسه را به نام مادر بزرگوار خود نامگذاری و با افتتاح این مدرسه در روز مادر، این مدرسه را هدیه به مادر بزرگوارشان کردند.

این مدرسه در محله سوسن‌آب نظام‌آباد که از محروم‌ترین محله‌های منطقه ۸ تهران است، احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار