فعالیتهای گروهی، بستر تمرین رفتار اخلاقی دانش آموزان است

کاشان (پانا) - کسب دانش باید همراه با ارزش‌های اخلاقی و معنوی باشد تا منجر به رشد همه جانبه کودکان شود. این را یک کارشناس فرهنگی عنوان کرده است.

کد مطلب: ۱۰۲۳۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
فعالیتهای  گروهی، بستر تمرین رفتار اخلاقی دانش آموزان است

جواد گرامی، در آیین جشن تربیت دینی دبستان پسرانه شهید فخار کاشان اظهار کرد: در مدرسه باید اجازه بدهیم که بچه‌ها ابراز وجود کنند و در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشند و فعالیتهای جمعی این بستر را فراهم می کند و چه بهتر که در قالب تبیین مفاهیم دینی باشد.
او افزود: با هدف تربیت دینی، در نظام آموزشی مدارس، درس تعریف کرده ایم و دانش آموزان باید مطالبی را یاد بگیرند و امتحان بدهند اما در واقع یکی از نشانگرها برای میزان آموخته‌های دینی آن‌ها است.
او افزود: نگرش‌ها، باورها و رفتارهایی که باید در موقعیت‌های مختلف توسط دانش آموز بروز داده شود، به صرف آموزش محقق نمی‌شود و باید سازوکارهای متفاوتی داشت.
گرامی تصریح کرد: باید موقعیت‌هایی را فراهم کرد تا بچه‌ها رفتارهای اخلاقی و دینی را به صورت عملی تمرین کنند و فعالیت های هنری این فرصت را فراهم می کند.
گرامی افزود: بازی‌های گروهی برای بچه‌های کوچکتر، کارهای علمی یا ورزشی می تواند بستر خوبی برای تمرین رفتار اخلاقی دانش آموزان در قالب کمک به دیگران، احساس مسوولیت و احترام نسبت به یکدیگر و به رسمیت شناختن حقوق آنها، می تواند از بسترهای دیگر کار جمعی بچه ها باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار